LED szalag vezérlő

ÁSZF - Vásárlói tájékoztató - érvényes 2021.01.01-től

Magazin: Cég, szállítási információk

Általános szerződési információk (ÁSZF)

1. Céginformáció
2. Magunkról
3. Böngészés a Webáruházban
4. Keresés
5. Regisztráció
6. Vásárlás az Áruházban - A szerződéskötés lépései
7. A termékek szállítási módja
8. Rendelés lemondása téves rendelés esetén, át nem vett csomag
9. Elállási jog
10. Szavatossági jog
11. Összefoglaló - Mit tegyek ha valami problémám van a csomaggal?
12. Szerzői jogi nyilatkozat
13. A panaszkezelés rendje

1. Céginformációk

Az anrodiszlec.hu webáruház üzemeltetője (a Csomagküldő áruházunk működtetője)

Üzemeltető ANRO Épületdíszítés Kft.
Építőanyag kis és nagykereskedés
Adószám 13531168-2-09
Bankszámlaszám 11738060-29900318
Cégjegyzékszám 09-09-011727
bejegyezte: Hajdú-Bihar Megyei Cégbíróság
Telephely, postacím (és a panaszkezelés helye) 4220 Hajdúböszörmény, Almássy Márton utca 1/A.
Székhely (nem fogad küldeményeket) 4220 Hajdúböszörmény, Kemény János körút 20.
Környezetvédelmi ügyfél jel KÜJ: 103374563
Képviselő neve Tályai Gábor
Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei Telefon: 06-52/220-054
Fax: 06-52/561-149
Email cím info@anro.hu
Webáruházaink címe

www.anrodiszlec.hu

www.mentolada-webaruhaz.hu

www.udekert.hu

www.vtaclampa.hu

Nyitvatartási idő, rendelés leadás Hétfő- péntek: 7:30-16:30 Szombat: 8.00-12.00
A portál Internetes hátterét biztosítja Gigacity Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Csomaközy András utca 14.
Tel.:06 (52) 229-176,
E-mail: info@gigacity.hu, www.gigacity.hu
ÁSZF érvényessége: 2021.01.01-től

2. Magunkról - webáruházak bemutatása

ANRO Épületdíszítés és világítástechnikai webáruház

Az ANRO Épületdíszítés Internetes portál 2005. június 10-én tárta ki kapuit a www.anrodiszlec.hu címen, amely köszönhetően Önöknek és munkatársainknak, jelenleg Magyarország egyik leglátogatottabb internetes épületdíszítési és világítástechnikai portálja. Tudjuk jól, lehetetlen mindenki elvárásának megfelelni, mégis azt szeretnénk, hogy a nap mint nap idelátogató építtetők, kivitelezők, belsőépítészek, lakberendezők megtalálják azt, amire szükségük van.

Üzletünk ANRO, MARBET és ELITE DECOR márkakereskedés, de egyéb típusú polisztirol épületdíszítő elemekből és egyedi stukkókból is válogathat, udvarias, hozzáértő kiszolgálás mellett! Emellett fa-, műbőr- és 3D bio falburkolatok, szőnyegek, függönykarnisok, lámpatestek, fényforrások, LED lámpák, LED szalagok, LED világítási megoldások, villanyszerelési anyagok, szerelvények is szerepelnek kínálatunkban!

ANRO Épületdíszítés Nagykereskedés:

Azok a boltok, akik igényt tartanak szolgáltatásainkra, megtapasztalhatták, hogy elutasíthatatlan nagykereskedelmi áraink, valamint a rugalmas és gyors szállítási feltételeinkkel gördülékeny és hatékony kapcsolatot tudunk kialakítani a vevők eredményes kiszolgálása érdekében. A nagykereskedelmi rendelés leadási lehetőséggel időt, pénzt, energiát takaríthatnak meg, és több idő jut saját boltjuk forgalmának fellendítésére. Minden olyan termék, amely Webáruházunkban fellelhető, az Ön boltjába is bekerülhet! Ha szeretne tőlünk vásárolni, de nem jut el boltjába terítőautónk, manapság már ez sem jelenthet akadályt. Nem kell egyetlen lépést sem tennie! Rendelje meg e-mailben, faxon vagy telefonon, és szállító partnereink (Magyar Posta Zrt) segítségével eljuttatjuk Önnek az ország bármely területére a termékeket! Ha Ön is igényt tart szolgáltatásainkra és egy sikeres csapattal szeretne együtt dolgozni, írjon e-mailt vagy hívja cégünket most a 06 (52) 220-054-es telefonszámon, vagy írjon e-mailt az info@anro.hu email címre.

Mentőláda webáruház

A www.mentolada-webaruhaz.hu címen üzemelő online üzletben elsősegély-felszereléseket, mentődobozokat, tűzoltó készülékeket, munkavédelmi táblákat és matricákat vásárolhat meg. Az elsősegély készletek között találhat cégek és munkahelyek részére összeállított csomagokat, illetve a KRESZ által előírt elsősegélydobozok is elérhetőek cégünknél.

Üdekert webáruház

A www.udekert.hu webáruházban a kerti építésére, szépítésére alkalmas dekorációs elemek, fűszegélyek és műfüvek találhatóak meg, valamint a kültéri kerti bútor kínálatunk.

V-TAC LED lámpa áruház

A www.vtaclampa.hu címen üzemelő áruház a VTAC LED lámpák és fényforrások kis-, és nagykereskedelmi rendelési felülete. Kiemelt partnerként óriási raktárkészlettel és kiváló árakkal várjuk kedves vásárlóinkat és viszonteladóinkat.

Mind a négy fenti webáruházra ugyanaz a Vásárlói tájékoztató (ASZF) vonatkozik, melyet itt olvashat:

3. Böngészés a Webáruházban

(Web)Áruházunkban tetszés szerint barangolhat, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal; regisztrációs kényszer nélkül tájékozódhat a részletekről. Termékeinket a könnyebb tájékozódás érdekében főkategóriák szerint soroltuk be. A főkategóriákon belül újabb alkategóriákban találhatja meg a termékeket. Minden termék ára bruttó, azaz ÁFA-val együtt tüntetjük fel! Az ÁFA mértéke 27%. Áraink mindig egységárak (méter vagy darabár a terméknél mindig jelezve). A termék nevére kattintva az adott termék leíró oldalára jut. A termékleírás minden esetben tájékoztató jellegű, a gyártó által megadott adatokat tartalmazza. Cégünk minden megtesz az adatok pontosságáért, azonban az egyes jellemzőket a gyártók bejelentés nélkül is megváltoztathatják. A termék adatlapján képeket is találhat az adott termékhez kapcsolódóan, a fő kép mellett további csatolt képek is láthatóak. A termékfotók illusztrációk, a valóságban minimális különbségek jelentkezhetnek.

4. Keresés

Ha a keresett terméket sehol nem találja, vegye igénybe keresőnket. A képernyő jobb felső sarkában a keresőbe kell beírni a termék nevének vagy leírásának bármelyik szavát, vagy szórészletét. A Termékkereső gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében a megadott szó vagy szórészlet szerepel. Amennyiben szeretné bővíteni a találatok listáját, a keresés aloldalon bejelölheti, hogy a termékleírásban is keressen a kereső. Ezekre rákattintva eljut a kívánt termékhez. Ha a keresés így is eredménytelennek bizonyult, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Munkatársaink készséggel állnak az Ön rendelkezésére és tájékoztatják arról, hogy a kívánt terméket be tudjuk-e szerezni vagy sem.

5. Regisztráció

Ahhoz, hogy vásárolni tudjon áruházunkban (vagy fórumozni), először regisztrálnia kell magát. Az oldal tetején középen lévő Regisztráció, bejelentkezés menü "Regisztráció!" sorára kattintva nyílik meg a Felhasználói regisztrációs ablak. Itt kell megadnia valós számlázási, esetleg szállítási adatait és telefonszámát, e-mail címét, adószámát.

Név, cégnév: A vevő, akinek nevére a számla kiállításra kerül. Magánszemélyeknél a saját név, cégeknél a cég neve.

Adószám: az ÁFA törvény értelmében cégek esetén kötelező feltüntetni a számlán az adószámot.

E-mail cím: Az itt megadott e-mail címre is szüksége lesz a bejelentkezésre, továbbá erre az e-mail címre küldjük az értesítéseket a megrendeléséről, illetve a megrendelés állapotáról. A saját érdekében valós, létező címet adjon meg! A regisztrációban szereplő email címre a megrendeléssel, illetve a webáruházunkkal kapcsolatos információt továbbítunk.

Cím:A számlázási adatok és a szállítási adatok. Webáruházunkban lehetősége van a számlázási címtől eltérő címre kérni a megrendelés kiszállítását. A szállítási, számlázási címeket bejelentkezés után tetszőlegesen módosíthatja a Személyes adatok menüpontban is. A rendelés leadását követően, de még a csomag szállító cégnek történő átadása előtt a szállítási és számlázási címek módosítására csak Ügyfélszolgálatunkon keresztül telefonon vagy emailben van lehetőség.

Jelszó:
Az előbbiekben megadott e-mail cím mellett az itt megadott jelszóval együtt fog tudni a későbbiekben is bejelentkezni áruházunkba, megtekinteni rendelései állapotát, valamint használni a fórumot. A Regisztráció gombra kattintva, regisztrációja elkészül, a regisztrációs adatokról egy e-mailban értesítjük. Ha nem kap értesítő levelet 4-5 percen belül, keresse ügyfélszolgálatunkat, mert elképzelhető, hogy téves e-mail címet adott meg.

Amennyiben a regisztráció során valamely adatot tévesen vagy hibásan adott meg (adatbeviteli hiba) annak módosítását bejelentkezés után a Személyes adatok menüpontban is megteheti. Függőben lévő megrendelés adatainak, tartalmának módosítását legkésőbb a csomag postára adásáig jelezheti Ügyfélszolgálatunknak írásban az info@anro.hu e-mail címre küldött megkereséssel!

6. Vásárlás az Áruházban - A szerződéskötés lépései

Webáruházunkban a vásárlás regisztrációhoz kötött (Regisztráció lásd 5. pont).

Az ÁSZF folyamatosan elérhető és kinyomtatható html formátumban az alábbi linkekről:

ANRO Épületdíszítés és LED világítástechnika: https://www.anrodiszlec.hu/article_info.php/articles_id/48,

Mentőláda webáruház: http://www.mentolada-webaruhaz.hu/article_info.php/articles_id/48

Üdekert: https://www.udekert.hu/article_info.php/articles_id/48

V-TAC LED lámpa áruház: https://www.vtaclampa.hu/article_info.php/articles_id/48

Az internetes áruházban történő vásárlásra az elektronikus úton történő szerződéskötés különös szabályai (2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről), illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályai (45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet) vonatkoznak, írásban kötött szerződésnek minősülnek. A szerződéskötés nyelve kizárólag a magyar. A szerződést egyedi azonosító alapján (rendelésszám) iktatjuk, a későbbiekben ennek segítségével visszakereshető, hozzáférhető. A szerződés magatartási kódexre nem utal. A leadott rendeléseket elektronikus levélben (e-mailben) haladéktalanul (legkésőbb 48 órán belül - ajánlati kötöttség ideje) visszaigazoljuk, amennyiben nem kap e-mail értesítést, kérjük keresse Ügyfélszolgálatunkat, mert valószínűleg rosszul adta meg az e-mail címét.

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

A szerződés tárgya

A szerződés tárgya a www.anrodiszlec.hu internetes áruházban található árucikk, melyre a vevő vásárlási megrendelést rögzít. Webáruházunkban a vevő polisztirol díszítőelemeket, 3 dimenziós falburkolókat, függönykarnisokat, szőnyegeket, villanyszerelési anyagokat, lámpatesteket, LED fényforrásokat és egyéb kiegészítő termékeket is meg tud vásárolni. A www.mentolada-webaruhaz.hu internetes áruházban a szerződés tárgyaként elsősegély-felszerelés, munkavédelmi jelzések, tűzoltó készülékek szerepelnek, mint árucikk, amelyre a vevő vásárlási megrendelést rögzíthet.

A vevő a termékek tulajdonságait a termékhez tartozó leírásban is megtekintheti.

A termék beszerelését, beépítését, üzembe helyezését, használatba vételét megelőzően minden esetben győződjön meg a vásárolt termék pontos paramétereiről, és az üzembe helyezést bízza szakemberre.

Webáruházunkban a termékek mellett a bruttó, ÁFA-s egységárakat tüntetjük fel. Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor cégünk nem köteles a terméket hibás áron visszaigazolni, hanem - még a szerződés létrejötte előtt - felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében az ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Vásárlás

Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni, a Kosárba gombra kattintva kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást ("Tovább vásárolok" hivatkozás a Kosár tartalma oldalon). A termék mennyiségét a kosárban tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja ("Újraszámol" hivatkozás a Kosár tartalma oldalon). Az alapértelmezés szerint 1 egységnyit kínálunk fel.

A kosár tartalma

A kosár tartalma mindig megjelenik, miután árut rakott bele. A kosár tartalma ablakban minden kiválasztott termék és az aktuális végösszeg - böngészés közben is - nyomon követhető. Ez bármikor tetszés szerint módosítható, törölhető. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A böngészés befejezése után a Megrendelés gombra ("Kosár ok, megrendelem" hivatkozás a Kosár tartalma oldalon) kell kattintani. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön a Megrendelőlapon végig nem haladt. Kérjük, pontosan töltse ki a szállítási címet, és különösen fontos, hogy olyan (mobil) telefonszámot adjon meg itt, amelyen napközben is el lehet Önt érni. A leszállításra kerülő termékekről tételes számlát küldünk külön emailben, PDF fájlként csatolva, amelyen a vevő megegyezik az Ön által megadott számlázási címzettel. Az árváltozás jogát fenntartjuk.

A kosár módosítása

Előfordulhat, hogy a kosárba nem olyan, vagy nem annyi terméket tett bele, amire, vagy amennyire gondolt. A webáruházunkban használatos kosár oldalon a termékeket bármikor eltávolíthatja, vagy módosíthatja a mennyiségüket. Ha mindezek ellenére is hibásan adja le a rendelést (ez kiderül az általunk kiküldött rendelés visszaigazoló e-mailből), akkor sincs semmi baj, egy e-mailben tudassa velünk a problémát és módosítjuk, vagy töröljük a rendelését.

Minimális rendelési tétel

Minimális megrendelési tétel nincs, de adott termékből legalább 1 egységnyit szükséges megvásárolni (pl. 1,25 m szálhosszúságú lécből 0.5 m vásárlása esetén a rendelését 1,25 m-re módosítjuk). A megrendelésnek felső határa nincs.

A rendelés elfogadása
Amennyiben végighaladt a rendelési folyamaton (Regisztráció, Szállítási cím ellenőrzése, Számlázási cím ellenőrzése, Részletes megrendelőlap, Megrendelés leadva) a rendelés leadásáról és elfogadásáról rendszerünk Önt – 48 órán belül – egy emlékeztető e-mailben (automatikus visszaigazoló email) tájékoztatja.

Amennyiben a regisztráció során valamely adatot tévesen vagy hibásan adott meg (adatbeviteli hiba) annak módosítását bejelentkezés után a Személyes adatok menüpontban is megteheti. Függőben lévő megrendelés adatainak, tartalmának módosítását legkésőbb a csomag postára adásáig jelezheti Ügyfélszolgálatunknak írásban az info@anro.hu e-mail címre küldött megkereséssel!

Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nem tudunk szállítani az adott termékből, nincs esetleg a kiválasztott méret vagy szín) munkatársunk a megadott email címen megkeresi Önt. A hibás mennyiségeket alapesetben mindig az adott mennyiséghez legközelebbi, magasabb mennyiségre módosítjuk (pl. 1,25 méteres lécből 2 méter vásárlása esetén a rendelését 2,5 méterre módosítjuk).

A megrendelés teljesítése

A megrendelt termékeket egy (vagy több) csomagba összeállítva adjuk át a szállító partnerünknek. A küldemény elindításáról e-mailben értesítjük a vevőt, emellett a csomag azonosító számát is továbbítjuk elektronikus levél formájában. A szállításról részletesebben "A termékek szállítási módja" (lásd 7. pont) fejezetben olvashat.

A Webáruház Csomagküldő szolgálatánál rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:

- Az info@anro.hu e-mail címre küldött elektronikus levél formájában, mely levélben feltüntette a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő pontos neve, számlacíme, ha szükséges adószáma; a csomagküldés pontos címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban (ha a rendelt termékből egyáltalán, vagy nem az Ön által rendelt méretben, stb. nincs készleten).

- A 06-52/220-054-es telefonszámon munkaidőben (H-P: 8-16:00 óra között) munkatársunk felveszi a rendelést.

- A 06-52/561-149-es faxszámon. Erre a formára ugyanazok a feltételek érvényesek, mint az e-mailes megrendelésre.

7. A termékek szállítási módja

Cégünk igyekszik a csomagolási és postaköltségeket a minimálisra csökkenteni. A csomagokat a Magyar Posta Zrt. útján szállítjuk ki!

A Posta vállalja, hogy a csomagot a feladást követő napon, vagy a rákövetkező napon kézbesíti. Ha a postással nem sikerül a találkozó, akkor a kézbesítő megpróbálja a következő napon ismét a kézbesítést, és egy értesítőt dob be a postaládába, mellyel a Postán 10 napig átvehető a csomag. Ha ez idő alatt senki nem jelentkezik a csomagért, visszaszállítják a feladónak, jelen esetben az ANRO Épületdíszítés Kft-nek. Az át nem vett csomaghoz kapcsolódó teljesült szállítási szolgáltatásokat minden esetben kiszámlázzuk a vásárló részére (részletesen 8. pont).

Magyarországon belüli házhoz szállítás költsége: Szállítási információk

Szállítási kategória: 1 (Kis csomag): bruttó 1290 Ft
1-es kategóriának (kis csomagnak) számít minden 60 cm-nél kisebb kiterjedésű elektronikai termék, pl. LED lámpák, LED szalagok, beépíthető lámpatestek, vezetékek, kapcsolók, stb., illetve a mentőládák és elsősegély-felszerelések, mennyiségtől függetlenül.

Szállítási kategória: 2 (Nagy csomag): bruttó 1490 Ft
2-es kategóriának (nagy csomagnak) számít minden díszléc, szálhossztól függetlenül, illetve minden további polisztirol díszítőelem: rozetták, sarokelemek, gipsz kiegészítő díszek, mini stukkók, stb. Ide tartoznak még továbbá a vászonroló, függönykarnis, szőnyeg kategória, illetőleg a falpanel kategória termékei, valamint a nagy méretű vagy törékeny elektronikai termékek: kültéri lámpák, fényvetők, csillárok, stb.

Szállítási kategória: 3 (Túl-méretes csomag): bruttó 1890 Ft
3-as kategóriának (túlméretes csomagnak) számít minden olyan csomag, melynek hossza 2 méter. Jellemzően az alumínium vagy műanyag függönysínek, vagy az alumínium LED profilok tartoznak ebbe a kategóriába. A kiszállítást végző partnerünk korlátozásai miatt a 240 cm-nél hosszabb termékek szállítását nem tudjuk vállalni. A 240 cm-nél hosszabb termékek továbbra is rendelhetők, az átvételüket azonban csak a hajdúböszörményi telephelyünkön tudjuk biztosítani.

Szállítási kategória: 4 (Súlyos és/vagy terjedelmes csomagok): bruttó 2490 Ft
4-es kategóriának (súlyos és vagy terjedelmes csomagnak) számít minden olyan csomag, melyek jellemzően kerti termékeket, bútorokat tartalmaznak.

Több kategóriába tartozó termékek vásárlása esetén a szállítási díjat csak egyszer, a termékeknek megfelelő legmagasabb kategória szerint számítjuk fel. Az aktuális szállítási díjat az internetes áruház minden esetben automatikusan számolja, Ön is bármikor megtekintheti a Kosár oldalon, a kosárban lévő termékek alatti Szállítási díj sorban. Annyit kell fizetnie, amennyi ott fel van tüntetve. A fent külön meg nem nevezett termékek esetében a termék adatlapján megadott szállítási kategória a mérvadó.

Csomagolási költség

Termékeinket egy megfelelő méretű 3 rétegű papírdobozba csomagoljuk. Ennek költségeit magunkra vállaljuk.

Személyes áruátvétel

A megrendelő a csomagot - előzetes egyeztetést követően - az internetes áruház csomagküldő telephelyén (Hajdúböszörmény, Almássy Márton utca 1/A.) is átveheti munkaidőben. A hajdúböszörményi üzletben történő átvétel során a csomagra semmilyen szállítási költséget NEM számítunk fel, azonban viszonteladó partnerünknél csak a 2 métert nem meghaladó küldemények díjmentes átvételére van mód. Ha ezt a megoldást választja, akkor az ügyfélszolgálattal történt előzetes egyeztetés után (ami történhet e-mailben vagy telefonon) lehet a csomagért menni. A megrendelt csomagokat legtovább 8 napig tároljuk, közben munkatársunk több alkalommal is megpróbálja Önt e-mailben vagy telefonon értesíteni. A 8 nap letelte után a rendelést töröljük.

Szállítási határidők

Webáruházunk több beszállító termékeit is kínálja. A termékek kosárba kerülésekor az áruház kiírja a megadott darabszámra a készletinformációt és a szállítási időt. A termékek jelentős része állandóan van készleten, ám egy kisebb részükből lehet, hogy nincs, vagy nincs elegendő raktáron. A raktáron lévő termékeket átlagos esetben a megrendelést követő munkanapon postára adjuk. A raktáron nem lévő termékek átlagosan 2-4 munkanapon belül rendelkezésre állnak, ezt követően tudjuk a megrendelést postára adni. Amennyiben a megrendelés a megrendelést követő legkésőbb 5. munkanapon sem kerül feladásra, ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni.

A vásárló dönthet, hogy megvárja a következő beszállítást; a hiányzó terméket kihagyja a rendelésből, és a csomagot e nélkül küldjük el; a csomagot a hiányzó termék beérkezését követően postára adjuk; hasonló (helyettesítő) terméket választ; vagy következmények nélkül lemondja a megrendelést.

A szállítás időpontja beszállítóinktól függ (tudják-e hozni a terméket amely nekünk éppen nincs raktáron) illetve szállító partnereinktől függ (le tudják-e szállítani a csomagot az előjelzett időpontra), így esetleges csúszás esetén felelősséget nem tudunk vállalni (sem kötbért, sem kártérítést).

A csomag feladásáról e-mailben csomagazonosítót küldünk. A csomag érkezése az email elküldését követő munkanapon várható.

Több mint 9 éves működéssel és hetven-ezernél is több elégedett vásárlóval a hátunk mögött garantáljuk azt, hogy MINDEN esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. Ha csak mód és lehetőség van rá, akkor a rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mail-ünkre sem válaszol) önhibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük, írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a megrendelő igényeit tőlünk vagy besszállítónktól eredő hiba miatt nem sikerül kielégíteni, maximális flexibilitással és pénz visszafizetési garanciával kezelünk!

Fizetési mód

Szabályzatunknak megfelelően a következő fizetési kondíciók közül választhatnak:

Átutalás (Átutalás - előre. A megrendelés leadását követően emailben kiküldjük a díjbekérő dokumentumot, amely tartalmazza a banki átutaláshoz szükséges adatokat.)

Készpénz (Személyes vásárlások alkalmával. Helye: Hajdúböszörmény, Almássy Márton u. 1/A.)

Postai utánvét (Fizetés a csomag átvételekor, készpénzben, vagy bankkártyával a futárnak.)

Bankkártya (Online bankkártyás fizetés. A megrendelést követően az OTP Bank által üzemeltetett felületen biztonságosan és kényelmesen kifizetheti a vételárat.)

Sajnos a vételár utólagos utalással történő kiegyenlítésére cégünk üzletszabályzata jelenleg nem biztosít lehetőséget, így amennyiben az előre-utalásra nincs lehetőségük, célszerű lehet az utánvétes fizetési mód választása. Webáruházunk több, mint tizenöt éve működőképes a fenti fizetési modell alkalmazásával.

Információ a szállításról:

A csomag feladásáról, illetve a csomag szállító cégnek történt átadásáról e-mailben értesítjük. Az e-mail tartalmazza a csomag szállítási azonosítóját (CU..., vagy CE...), amely azonosítószámmal lehet érdeklődni a Postán a 06-40-31-32-33-os telefonszámon, vagy a Posta honlapján. A Magyar Posta Sped által kiküldött 3. szállítási kategóriába tartozó terjedelmes csomagokkal kapcsolatban a 06-27-537-912-es telefonszámon tudnak bővebb felvilágosítást adni az emailben küldött csomagszám birtokában.

8. Rendelés lemondása téves rendelés esetén, át nem vett csomag

Téves megrendelés

Amennyiben rendelését tévedésből adta le, azt a leadást követően e-mailben az info@anro.hu címen, írásban mondhatja le, a csomag feladása előtt minden következmény nélkül. Amennyiben a rendelést az Ön által kért módon nem tudjuk az Ön által elvárt idő alatt teljesíteni (pl. több hetet kellene várni az adott termék megérkezésére), a rendelést szintén következmények nélkül lemondhatja.

Át nem vett csomag -Csomag újrakézbesítés

Minden alkalommal, amikor csomagot küldünk, megküldjük Önnek is a feladás napján e-mailben a csomag azonosító számot, ebből tudhatja, hogy másnap megkapja a csomagot. Amennyiben másnap nem találkozik a szállítóval és értesítőt sem kap a postaládájába, úgy a küldött csomagazonosító számmal hívja fel a 06-40/31-32-33-as telefonszámot és érdeklődjön a csomagjáról. Amennyiben mi elküldtük Önnek a megrendelt csomagot, és azt Ön 10 munkanapon belül nem veszi át, a csomagot sajnos automatikusan visszaküldi a szállító cég a címünkre. Át nem vett csomag esetén a teljesült szállítási szolgáltatások díját a megrendelőre terheljük, a csomag újraküldését kizárólag a megrendelés értéke és a szállítási díjak előre átutalását követően kezdeményezzük. Amennyiben egy címről két vagy több alkalommal is visszakapjuk a csomagot Áruházunk fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban NE küldjön újra csomagot.
Amennyiben a megrendelt áru nem érkezik meg az ígért időben, kérjük másnap értesítsék cégünket, hogy utánajárjunk a csomag sorsának.

9. Elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

    1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    3. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    4. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    5. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    6. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    7. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    8. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    9. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    10. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    11. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    12. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

Elállási jog gyakorlásának a menete:

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

Előfordul, hogy az Internetes áruházban kiválasztott termék a valóságban mégsem olyan, mint amilyet Ön szeretett volna, ekkor élhet az elállás jogával.

Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre:
Postacím: ANRO Épületdíszítés Kft, 4220 Hajdúböszörmény, Almássy Márton utca 1/A.
Telefax: 06 (52) 561-149
E-mail: info@anro.hu.

A visszaküldés módja:

1. Töltse ki a mellékelt Elállási jog nyomtatványt (letölthető innen), majd csomagolja vissza a termékeket az eredeti dobozukba, valamint csomagolásukba. Csak hiánytalanul visszaküldött (saját dobozában, saját csomagolási anyagával, minden tartozékával) termékek árát tudjuk visszafizetni! Ha nem fizet értékbiztosítást feladáskor, akkor különösen körültekintően járjon el csomagoláskor, hogy ne sérüljenek a termékek. Nem megfelelő csomagolásból eredően megsérült termékek árát nem tudjuk visszafizetni.

2. Vegye figyelembe, hogy a termék visszaküldésével kapcsolatos költségeket minden esetben Önnek kell megfizetnie, így portóval vagy utánvéttel terhelt csomagokat NE küldjön vissza, mert azokat nem áll módunkban átvenni. Ilyen esetben a csomagot a szállító cégek automatikusan visszajuttatják Önhöz, és esetlegesen további költségeket számolnak fel rá!

- Visszaküldési cím: ANRO Épületdíszítés Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Almássy Márton utca 1/A.

3. A visszaküldött termék megérkezése után a teljes vételárat és a rendeléskor megállapított szállítási költséget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszautaljuk az Elállási nyilatkozatban megadott bankszámlaszámra. A vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket, vállalkozásunk azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítését.

Figyelem! A hiányosan visszaküldött termékeket (csomagolás is számít) nem tudjuk elállás jogával visszavenni. Amennyiben a hiányzó alkatrészeket vagy csomagolóanyagot részünkre megküldi, a pénzvisszafizetésnek nincs akadálya. Ha mégis hiányosan küldi vissza a terméket, úgy az elállás jogát nem tudjuk biztosítani, ekkor a termék visszaszállítási költsége Önt terheli.

A csatolt mintanyilatkozat (Elállási nyilatkozat) helyett a fogyasztó az alábbi adatok megadásával is gyakorolhatja elállási jogát:

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
Rendelés száma:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:

10. Szavatossági jog

Az általunk forgalmazott termékekre a Ptk-ban és 45/2014. (II.26.) számú Kormányrendeletekben foglaltak szerint jótállást és szavatosságot vállalunk, vagy vállalnak beszállítóink, a gyártók és importőrök. A fogyasztó szavatossági igényeinek érvényesítéséhez a vásárlást a megrendeléssel kapcsolatban kibocsátott számla igazolja. A jótállási idő kezdete a megrendelt termékek átvételének napjától kezdődik.

A garanciális ügyintézésre visszaküldött termékek beérkezésekor minden esetben jegyzőkönyvet készítünk, amelyből megállapítható a szerződéskötés (vásárlás) időpontja, illetve tartalmazza a visszaküldött termékhez kapcsolódó hiba leírását is, ezt e-mailben megküldjük a vásárló részére.

A hibás termékeket 15 napon belül kicseréljük, vagy megjavíttatjuk, ennek érvényesítésére Ügyfélszolgálatunkon keresztül, a vásárlástól számított 1 éven belül van lehetőség. Amennyiben az adott típusú termék már nem elérhető vagy megszűnt, illetve ha a garanciális cserére vagy javításra nincs lehetőség, úgy a termék vételárát cégünk a vevő által megadott bankszámlára utalja vissza.

A vásárlástól számított hat hónapon belül cégünk csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítjuk, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így cégünk nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a megrendelő számára felismerhetőek voltak.

Nem érvényes a garancia, ha a garanciális igény a garancia időn túl érkezett be. Nem érvényes a garancia a termék nem rendeltetésszerű használatából, szakszerűtlen felszereléséből, kezeléséből, tárolásából eredő hibák esetén, ezért kérjük, hogy a termékek beépítését-beszerelését mindig bízza szakemberre. Rendeltetésellenes használatnak minősül pl. a termék specifikációjában megadott paramétereket meghaladó mechanikai és elektromos terhelés. Megszűnik a garancia, ha a meghibásodás nem megfelelő üzemeltetés, illetéktelen beavatkozás, mechanikus sérülés vagy elemi kár (vihar, villámcsapás, tűz, robbanás, túlfeszültség, túláram) miatt következik be. A garancia a hibás termék által okozott másodlagos károkra nem terjed ki.

A fogyasztó a szavatossági igények elutasítása esetén békéltető testületekhez fordulhat. A békéltető testületek elérhetőségeit megtalálhatják a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. weboldalán. Vállalkozásunk székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszám: +36 52 500 710
Telefax: +36 52 500 720

A garanciális ügyintézésre visszaküldött termékhez kérjük minden esetben mellékelje a Hibajelentő lapot (letölthető innen), amely tartalmazza a vevő adatait, a vásárlás időpontját, a megrendelés számát, a termék megnevezését, a hiba leírását, illetőleg hogy milyen címre juttassuk el a javított vagy cserélt terméket. Fontos, hogy a hibáról pontos leírást adjon, mert ez megkönnyíti a hibaelhárítást. A csomag feladási és a visszaküldési díj cégünket terheli. Kérjük, a csomagot értéknyilvánítással adja fel. NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! Visszaküldési cím:
ANRO Épületdíszítés Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Almássy Márton utca 1/A.

A javított vagy cserélt terméket szállítási költség felszámítása nélkül visszaküldjük az Ön címére, vagy átveheti azt ügyfélszolgálatunkon. Amennyiben azonban a terméket a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, és ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a szállítások költsége is Önt terheli.

Meghosszabbított garancia: egyes termékekre a gyártó meghosszabbított garanciát vállal, azaz az 1 év kötelező garancián túl további 1 év jótállást vállal a termékre. Ezt a tényt minden esetben feltüntetjük a konkrét terméknél (pl. LED reflektorok). Meghibásodás esetén a garanciális ügyintézés az alábbi módon zajlik attól függően, hogy a termék a vásárlástól számított 0-12 hónap vagy a vásárlástól számított 12-24 hónap között hibásodott meg:

- garancia érvényesítése a vásárlástól számított 0-12 hónapban: 1 éven belüli meghibásodás esetén a meghibásodott terméket és a kitöltött Hibajelentő lapot (letölthető innen) vissza kell juttatni cégünk címére (ANRO Épületdíszítés Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Almássy M. u. 1/a.). A csomag feladási költség és a visszaküldési díj cégünket terheli.  A termék bevizsgálását, javítását vagy cseréjét követően egy térítésmentes csomagban küldjük ki a terméket, mely belföldi címre történő kiszállítás költségét cégünk magára vállalja. Amennyiben a terméket a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, és ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a szállítások költsége is Önt terheli.

- garancia érvényesítése a vásárlástól számított 12-24 hónapban: a gyártó az 1 év kötelező garancián túl további 1 év garanciát biztosít. Amennyiben a termék a vásárlástól számított 12-24 hónap között hibásodik meg, a terméket és a kitöltött Hibajelentő lapot (letölthető innen) vissza kell juttatni cégünk címére (ANRO Épületdíszítés Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Almássy m. u. 1/a.).

Szavatossági szabályok kérdezz-felelek formában

Kellékszavatosság

1.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

1.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

1.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

1.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

1.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

1.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

1.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

1.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

1.12. Milyen esetben élhet fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

1.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

 Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

1.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

1.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

1.16. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

1.17. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

11. Összefoglaló - Mit tegyek ha valami problémám van a csomaggal?

Törött - szállítási sérült csomag:

Minden megrendelést kartondobozba csomagolva, értékbiztosítás különszolgáltatással adunk fel, mely biztosítás fedezi az esetlegesen szállításból keletkező károkat. Ha a dobozon külsérelmi nyomot (szakadás, lábnyom, keréknyom, stb.) talál, akkor lehetőleg át se vegye a csomagot, vagy a helyi Postahivatalban a Postai alkalmazott előtt tegye. Ha külsérelmi nyom nem található a dobozon és csak kibontás után derül ki, hogy belül sérült valami, akkor a lehető leghamarabb, az összes eredeti csomagolóanyaggal együtt vigye vissza a Postahivatalba és vetessen fel jegyzőkönyvet a sérülésről, valamint jelezze, hogy a szállítási díj megtérítését is kéri. A Posta néhány napon belül (általában 5-8 nap) elbírálja a kártérítést. Ha nem vette át a csomagot, akkor a sérülést a Posta a cégünkkel rendezi, ha kifizette és átvette a csomagot, akkor pedig Ön fogja kapni a biztosítási összeget. Ha át sem veszi a csomagot, akkor azt mi automatikusan visszakapjuk a Postától, egyeztetünk az ismételt kiszállításról, majd újracsomagoljuk (cseréljük az esetlegesen sérült terméket) és eljuttatjuk az Ön címére. Ha már átvette a csomagot és Ön rendezi jegyzőkönyv alapján a sérülést a Postával, akkor újra le kell rendelnie azokat a termékeket amelyek megsérültek. Természetesen az új rendeléssel új szállítási díjat is fizetni kell, ezért érdemes kérni a jegyzőkönyv felvételekor a szállítási díj megtérítését is.
A szállítás során bekövetkező sérülések megtérítése nem cégünk, hanem a szállító cég hatáskörébe tartozik. Kérjük, hogy a szállítási sérülést mihamarabb jelezze a szállító cégnek, amennyiben nem így jár el, a sérülésből adódó károkat sajnos nem áll módunkban megtéríteni, mert későbbi bejelentéssel sem mi, sem a szállítást végző cég nem tud érdemben foglalkozni, hisz Ön átvételkor aláírásával igazolja, hogy sértetlen csomagot vett át.

Téves teljesítés:

Amennyiben nem azt (azokat) a termékeket kapja meg a csomagban amelyeket megrendelt, úgy email-ben vagy telefonon értesítse cégünket, csomagolja össze a tévesen küldött termékeket, majd Inverz Csomagként adja fel a postán (könyvelt küldemény feladóvevényt kell mellékelni, törékeny jelzéssel). Fontos, hogy ne portós csomagot adjon fel, hanem kérje kifejezetten az "Inverz Csomag Plusz" szolgáltatást. A tévesen kiküldött termékek visszaérkezése után küldjük a cserecsomagot. Sajnos legnagyobb odafigyelésünk mellett is megtörténhet ilyen, de természetesen ez a csere Önnek nem kerül pénzbe.

Meghibásodott áru:

Az üzletünkben forgalmazott termékekre egy év szavatossági időt biztosítunk. A szavatossági időn belül, bevizsgálást követően kicseréltetjük vagy megjavíttatjuk a terméket a gyártóval. A csere menete: a számlához tűzött hibabejelentő lapot kitölteni (ha már nincs meg, innen letölthető) és az árut ezzel a lappal visszaküldeni telephelyünk címére: ANRO Épületdíszítés Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Almássy M. u. 1/a. Amennyiben a hibabejelentő lapot nem tudja kinyomtatni, a cserére visszaküldött termék(ek) mellé kérjük mellékeljen egy nyilatkozatot, amely tartalmazza a vevő adatait, a vásárlás időpontját, a termék megnevezését, a hiba leírását, valamint hogy cserét kér, illetőleg hogy milyen címre juttassuk el a csereterméket. Kérjük, a csomagot értéknyilvánítással adja fel. NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! A visszaküldött terméket lehetőség szerint az eredeti dobozában küldje vissza, de ez nem feltétele a cserének.

A hibás termék cseréje során előfordulhat, hogy az újabb beszállításból származó termék színárnyalata, színhőmérséklete kis mértékben eltérhet a korábban vásárolt-meghibásodott termék színárnyalatával, színhőmérsékletével. Köszönjük megértésüket!

Számlázási cím módosítás:

A megrendelés rögzítésekor visszaigazoló emailt küldünk a megrendelésről, hogy ellenőrizni lehessen a felvett adatokat. A megrendelés teljesítését követően a megrendeléshez tartozó számlák a felhasználói fiókból bármikor letölthetőek. Amennyiben a megrendeléssel kapcsolatban nem megfelelő adatokkal lett kiállítva és kiküldve a számla, az alábbiak szerint tudjuk javítani a számlát:

1. A hibás számla javítására a számla kiállításától számított 8 napon belül van lehetőség.

2. A számla javításához vagy az új számla kiállításához szükséges adatokat (név, cím, adószám) kérjük küldje el emailben az info@anro.hu címre.

3. Ezt követően a javított vagy új számlát emailben küldjük el, PDF formátumban csatolva.

Számla másolat kérése:

A megrendeléshez tartozó számlát PDF formátumban, csatolmányként elküldjük a rendelés során megadott email címre. Továbbá a kiállított számla a felhasználói fiókból is bármikor letölthető. A számlák bélyegző és aláírás nélkül is érvényesek, így igény esetén Ön is bármikor nyomtathat ezekből hiteles számlamásolatot.

Papir alapú számlamásolatot bruttó 990 Ft-os szállítási díj kiszámlázása mellett tudunk eljuttatni az Ön által megjelölt magyarországi címre.

12. Szerzői jogi nyilatkozat

Az ANRO Épületdíszítés Kft. weboldalain lévő képeket, videókat és szöveges tartalmat az ANRO Épületdíszítés Kft. saját maga készítette így felsorolt tartalmi elemek szerzői joga az ANRO Épületdíszítés Kft-t illeti. A tartalmi elemek a szerző (ANRO Épületdíszítés Kft) írásos engedélye nélkül nem használhatók fel sem on-line (internetes), sem off-line (nyomtatott) formában.

A szerző (ANRO Épületdíszítés Kft.) fenntartja a jogot, hogy engedély nélküli felhasználás észlelése esetén (akár online, akár offline formában), minden egyes leközölt képért, videóért vagy szöveges tartalom esetén bekezdésért, havi 10.000 Ft + ÁFA felhasználási díjat számlázzon ki a szerzői jogot megsértő magánszemély vagy gazdasági társaság részére felszólítás nélkül mindaddig, amíg a jogsértés fennáll. A felhasználási díj megfizetése nem jelenti a szerzői jogi mű szerzői jogának megvételét, csak a szerzői jogi mű egy hónapi felhasználási díját!

Mindezek figyelembe vételével szívesen vesszük bármely internetes oldal érdeklődését, számukra cikkeket képeket adunk át mindösszesen annyi a kérésünk, hogy egy írásos engedélykérelmet nyújtsanak be cégünk részére az info@anro.hu email címre, a felhasználandó tartalmi elemek listájáról, illetve a használat céljáról, és a weboldaluk címéről.

13. A panaszkezelés rendje

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422

Fax száma: (72) 507-152

Elnök: Dr. Bércesi Ferenc

Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu

E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.

Telefonszáma: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 702-8403

Fax száma: (76) 501-538

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna

Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976

Fax száma: (66) 324-976

Elnök: Dr. Bagdi László

Honlap cím: www.bmkik.hu

E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501871 (folyamatban lévő ügyek)

Elnök: Dr. Tulipán Péter

Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika

Honlap cím: www.bekeltet.hu

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149 Elnök:

Dr. Horváth Károly

Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Elnök: Dr. Vári Kovács József

Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu

E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-217

Elnök: Dr. Bagoly Beáta

Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745

Fax száma: (52) 500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440.

Ügyfélfogadás: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. földszint

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Elnök: Dr. Gondos István

Honlap cím: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet

E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet

Telefonszáma: (20) 373-2570

Fax száma: (56) 370-005

Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

Honlap cím: http://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet

E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Elnök: Dr. Bures Gabriella

Honlap cím: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet

E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Elnök: Dr. Pongó Erik

Honlap cím: www.nkik.hu

E-mail cím: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Székhelye: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)- 269-0703

Elnök: Dr. Koncz Pál

Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046      

Elnök: Dr. Csapláros Imre

Honlap cím: www.skik.hu/hu/bekelteto-testulet

E-mail cím: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 420-180

Fax száma: (42) 420-180

Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661; (30) 664-2130

Fax száma: (74) 411-456

Elnök: Mónus Gréta

Honlap cím: https://www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2

E-mail cím: bekeltett@tmkik.hu; kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645; (30) 956-6708

Fax száma: (94) 316-936

Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán

Honlap cím: www.vasibekelteto.hu

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.

Telefonszáma: (88) 814-121; (88) 814-111

Fax száma: (88) 412-150

Elnök: Dr. Herjavecz Klára

Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Elnök: Dr. Molnár Sándor

Holap cím: www.bekelteteszala.hu

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

Asztali nézet megjelenítése