A LED dimmer működése, LED fényerőszabályzó használata

Utoljára frissítve: 2023 július 11, kedd Magazin: Bemutatók, tesztek
Led fényerőszabályzó led szalaghoz


A nagyobb teljesítményű LED szalagok megjelenésével egy időben megjelent az igény a LED szalagok fényerejének szabályozására. Legújabb cikkünkben a különböző LED dimmerek működését és összeszerelését mutatjuk be hasznos videók segítségével. A cikkben részletesebben szerepel két LED dimmer a fényerőszabályzáshoz (egy potméteres, illetve egy távirányítós), valamint egy erősítő, mellyel a 96 Wattnál nagyobb teljesítményű, egybefüggő LED szalagok fényerő szabályzására nyílik lehetőség.

 

 

Potméteres LED szalag dimmer

Az alacsonyabb árú potméterrel működő LED dimmer a legismertebb fényerőszabályzó. A potméterrel lehet a LED szalagot ki- és bekapcsolni, illetve a fény erősségét állítani. Népszerűsége abban rejlik, hogy kedvező áron kapható és rendkívül egyszerű az összeszerelése is.

 

ANRO LED dimmer

 

LED fényerőszabályzó összeszerelés

Teljesítmény: 96 Watt (pl. 3528x60-as LED szalagból 20 méter, 3528x120 LED szalagból 10 méter).
A potméteres LED dimmer nagyon egyszerűen csatlakoztatható a LED szalaghoz. A 12 Voltos egyenáramú tápegység kimenetét a dimmer bemenetére (IN) kell csatlakoztatni. A dimmer kimenetére (OUT) a szabályozni kívánt LED szalagot csatlakoztassuk. Mindkét esetben ügyeljünk a polaritásra!


Az alábbi rövid videón bemutatjuk a potméteres LED dimmer LED szalagra szerelését:

 

 

Távirányítós LED szalag dimmer

Adódhatnak olyan helyzetek, amikor nem a potméteres LED dimmer a megfelelő választás a fényerőszabályozáshoz. Ha lakásunkban az enteriőr részét képezi a LED szalagos világítás (például a konyhai LED világítás esetében), akkor a célszerűség és a dizájn szempontjából érdemes távirányítós LED dimmert alkalmazni. Így nem a fényerőszabályozón kell kapcsolgatni a szalagokat, hanem néhány gombnyomással elintézhetjük a távirányító segítségével.

 

 

 

 

Távirányítós LED dimmer

Távirányítós fényerőszabályzó szerelés

Teljesítmény: 96 Watt (pl. 3528x60-as LED szalagból 20 méter, 3528x120 LED szalagból 10 méter).

A távirányítós LED dimmer összeszerelésének technikája megegyezik a potméteres verziónál tanultakkal. Viszont némileg könnyebb a helyzetünk, ugyanis ez esetben nem a sorkapocs, hanem a szorítókapocs biztosítja a vezetékek rögzítését. A bekötési polaritásra mindenképpen ügyelni kell, mert a termékek fordított bekötés esetén ugyan nem romlanak el, de nem fognak világítani.

A távirányítós LED fényerőszabályzó bekötéséről is készítettünk bemutató videót:

 

 

 

Fali panel LED dimmer

Az okos otthonok megjelenésével nemcsak az energiatakarékos LED fényforrások kerültek előtérbe, hanem a kényelmet szolgáló irányító berendezések is. Az intelligens világítás megoldások tartozékai között feltűntek a falra rögzíthető dimmerek, melyek előnye, hogy egy helyről vezérelhetjük a különböző helyiségek fényellátását. Az érintőgombos felület ráadásul minimalista és letisztult hatást kelt, így minden stílusú berendezéshez illeszkedik.

Összeszerelés

A fali LED fényerőszabályzó használatához elemre és dimmer vezérlőre van szükség. A beprogramozása nem túl bonyolult, a különböző zónák fel- és lecsatlakoztatását kell csupán elvégezni. A felcsatlakoztatni kívánt LED szalagot kapcsolja ki, majd utána kapcsolja be ismételten. Ezután a fali panelen pár másodperc elteltével érintse meg háromszor a kiválasztott zóna gombját. A sikeres csatlakoztatás jele, hogy a LED fényforrás háromszor felvillan.

Alábbi videós anyagunkban a LED dimmer csoportvezérlő programozását mutatjuk be:

 

 

Jelerősítő a LED dimmerekhez

A potméteres és a távirányítós LED fényerőszabályzó maximális teljesítménye 96 Watt, azaz egy erős, 9.6 Watt-os LED szalagból csak 10 méterrel tudnak megbirkózni. A jelerősítő használatával szerencsére azoknak sem kell lemondani a fényerő-szabályzás lehetőségéről, akik ennél nagyobb mennyiségű LED szalagot üzemeltetnek. Nekik ajánljuk az alábbi jelerősítőt, mellyel további 144 Wattnyi LED szalagot lehet csatlakoztatni az áramkörre.

 

LED szalag dimmerhez jelerősítő


A jelerősítőt külön be kell táplálni egy 12 Voltos egyenáramú tápegységgel, mielőtt a LED szalaghoz csatlakoztatnánk! A jelerősítő egyébként egy RGB vezérlő, melynek negatív (R/G/B) polaritású kimenetei közösítve vannak. Az alábbi szerelési útmutatóban szereplő DC sorkapocs átalakító - anya, illetve DC sorkapocs átalakító - apa csatlakozók nem feltétlenül szükségesek a szereléshez, azonban nagyban megkönnyíthetik azt!

Az alábbi útmutatóban szereplő tippek megkönnyíthetik az összeszerelést:
1. A LED fényerőszabályozót, a tápegységet és a dimmer által vezérelt 96 Watt teljesítményű LED szalagot csatlakoztassa össze és próbálja ki, hogy működik-e.
2. A dimmer megfelelő működése esetén, a fényerőszabályozó pozitív és negatív kimenetét csatlakoztassa a jelerősítő bemeneti csatlakozójára.
3. A jelerősítő kimenetére csatlakoztassa a maradék (maximum 144 Wattnyi) LED szalagot.
4. Végül a jelerősítőre csatlakoztassa a 12 Volt-os egyenáramú tápegységet.

 

 

LED dimmer összeszerelése jelerősítővel és LED szalaggal

LED fényerőszabályozó használata jelerősítővel

 

 

Amennyiben megfelelően üzemeltük be a jelerősítőt, úgy a fényerőszabályzón a fényerő növelése illetve csökkentése a teljes LED szalagon megfigyelhető. Amennyiben a csatlakoztatás minden tekintetben megfelelő, ám az erősítőre csatlakoztatott LED szalag mégsem működik, úgy a dimmerbe és a jelerősítőbe bemenő pozitív polaritású tápvezetéket közösíteni kell (egy darab vezetékkel összekötni a két betáp pozitív oldalát.)

Amennyiben a fényerőszabályozni kívánt LED szalag meghaladja a 96+144 Wattot, úgy további jelerősítő is csatlakoztatható az áramkörbe.

 

Az ANRO webáruház oldalán rendszeresen osztunk meg különféle világítástechnikai és épületdíszítési témában írt bejegyzéseket. Ha tetszett útmutatónk a LED dimmerek használatához, akkor olvassa el fürdőszoba világítás ötleteinket is!

 

Ajánlott termékeink
1.
Garancia: 2 év
12-24V DC
8 Amper
LED dimmer
Infravörös é
Beépíthető LED vezérlő (DS01) IR kapcsoló, fényerő szabályzó (96W)
Raktáron: 197 darab
Ár: 2 290 Ft /darab
2.
TOP
Garancia: 2 év
12-24V DC
8 Amper
LED dimmer
Érintésérzékeny fel
Beépíthető LED vezérlő (DT04) érintős kapcsoló, fényerőszabályzó (96W)
Raktáron: 444 darab
Ár: 2 490 Ft /darab
3.
TOP
Garancia: 1 év
12-24V DC
Sorkapocs
DC csatlakozó
DC - Sorkapocs átalakító (2.1x5.5 mm) - ANYA
Raktáron: 1128 darab
Ár: 250 Ft /darab
4.
Garancia: 1 év
12-24V DC
Sorkapocs
DC csatlakozó
DC - Sorkapocs átalakító (2.1x5.5 mm) - apa
Raktáron: 643 darab
Ár: 250 Ft /darab
5.
TOP
Garancia: 2 év
3 Volt
AAA (2 db)
LED dimmer
Mechanikus
FUT007, Group Control Dimmer csoport (zóna) LED szalag fényerő szabályzó: távirányító
Raktáron: 540 darab
Ár: 3 190 Ft /darab
6.
Garancia: 3 év
520 lumen
108 lumen/Watt
12 Volt DC
60 ledes
RA>90
LED szalag beltéri 3528-60 (12 Volt) - hideg fehér CRI=90
4.8 Watt Hideg fehér
Raktáron: 765 méter
Ár: 1 390 Ft /méter
7.
Garancia: 3 év
520 lumen
108 lumen/Watt
12 Volt DC
60 ledes
RA>90
LED szalag beltéri 3528-60 (12 Volt) - meleg fehér CRI=90
4.8 Watt Meleg fehér
Raktáron: 234 méter
Akciós ár: 1 190 Ft /méter
-14%
8.
TOP
Garancia: 3 év
980 lumen
102 lumen/Watt
12 Volt DC
120 ledes
RA>90
LED szalag beltéri 3528-120 (12 Volt) - hideg fehér CRI=90
9.6 Watt Hideg fehér
Raktáron: 1310 méter
Akciós ár: 1 690 Ft /méter
-15%
9.
TOP
Garancia: 3 év
980 lumen
102 lumen/Watt
12 Volt DC
120 ledes
RA>90
LED szalag beltéri 3528-120 (12 Volt) - meleg fehér CRI=90
9.6 Watt Meleg fehér
Raktáron: 961 méter
Ár: 1 990 Ft /méter
10.
Garancia: 3 év
750 lumen
104 lumen/Watt
12 Volt DC
30 ledes
RA>80
LED szalag beltéri 5050-30 (12 Volt) - RGB - nagy fényerejű típus
7.2 Watt RGB
Raktáron: 281 méter
Akciós ár: 1 550 Ft /méter
-13%
11.
TOP
Garancia: 3 év
1500 lumen
104 lumen/Watt
12 Volt DC
60 ledes
RA>80
LED szalag beltéri 5050-60 (12 Volt) - RGB Legerősebb!
14.4 Watt RGB
Raktáron: 574 méter
Akciós ár: 2 120 Ft /méter
-15%
12.
Garancia: 2 év
12-24V DC
8 Amper
LED dimmer
Mechanikus
LED szalag dimmer (12-24V DC) - rádiós távirányítóval - 96W
Raktáron: 27 darab
Akciós ár: 3 090 Ft /darab
-9%
Vásárlói képek
Fa mozaik falburkolat LED dekorvilágítássalDiófából készült mozaikos falburkolat, melegfehér LED dekorvilágítássalEgy famintás bútorlap zárja le a Wallure mozaikos falburkolat szélét, ami rejtett világítással is kiegészülCéglogó műnövény faldekoráción, LED világítással keretezve és mindez lamella falburkolat közé illesztveKarácsonyi hangolódásSzínváltós LED dekoráció tévé háttérfalba beépítve Konyha spot és LED világítás, közelség érzékelős vezérléssel, illetve konyhasziget rejtett elosztóvalModern konyha díszléces led szalagos rejtett világítássalModern konyhabútor energiatakarékos hangulatfényElkészült a konyha, lakásunk csodás pontja!A konyha fő díszítőeleme a led rejtett világítás!Konyhánk őrült átváltozása úgy kezdődött, hogy mindent leromboltunk.Konyhánk a teljes felújítás előtt. Már ráfért a stíluscsere.Ezt a konyhát újítottuk fel: retro csempe, régi bútor, csúnya falakEgy térben a konyha-étkező-nappali-előszobaModern nappali-étkező párosítás, krém falak, türkiz székek, fehér LED fényekFehér fényű LED rejtett világítás, lépcsőzetes gipszkarton párkányonHangulatos faldekoráció szuperhősökkel

99 vélemény, értékelés

#1 - János
2011/01/23, 10:09
Tisztelt Anro!
Az a kérdésem, hogy a „LED szalag dimmer - rádiós távirányítóval - 96 Watt” távirányító kódja módosítható-e úgy, mint a kapucsengőknél?
Szeretnék két darabot egy házban használni, nem szeretném, ha egymásra hatnának.
Üdvözlettel, János
#2 - Tályai Gábor
2011/01/26, 08:32
Kedves János!

Beérkezéskor kipróbáltunk 10 db-ot, nem zavarták egymást, azóta elég sok elment belőle párban is, és még ilyen áthallásos problémával nem találkoztunk.

Ettől függetlenül szétszedtem, de sem DIP kapcsoló, sem potméter nincs, állítani nem lehet a frekvenciát, ehelyett azt hiszem egy EPROM-ban van a frekvencia beállítva. Mondjuk ezt lehet cserélni, vagy ha EEPROM akkor programozni, de ez meghaladja a tudásomat :)

Remélem tudtam segíteni.
#3 - Lung János
2011/01/26, 10:22
Köszönöm válaszát, akkor rendelek többet.
Üdvözlettel, János
#4 - Kiss Zoltán
2011/01/26, 23:47
Tisztelt ANRO!

a rádiós távirányítós modellt vásároltam meg. 6-szor 1,8 méter párhuzamosan kötött 3528x60-as LED szalagra csatlakoztatva az össze led csak villog, mást nem csinál.
Laikusként kérdezem: mi lehet a hiba?

Köszönettel,
Kiss Zoltán
#5 - Tályai Gábor
2011/01/27, 08:10
Tisztelt Kiss Zoltán!

Villogás esetén a tápegység a hibás. Küldje vissza és kicseréljük.

Termékek visszaküldési módja.

Remélem tudtam segíteni.
#6 - Hegedűs Tamás
2011/01/29, 09:13
Tisztelt Anro!

RGB LED szalagot akkumulátorról szeretnék meghajtani, az lenne a kérdésem, hogy amennyiben rádiós távvezérlővel vezérlem, kikapcsolt állapotban a vezérlő egységnek mennyi az energiafelvétele, egyáltalán akkumulátor esetén javasolt-e a rádiós vezérlés/RGB szalag kombináció. Ebben a konfigurációban a fényerő csökkentésével arányosan csökken az energiafelvétel, vagy számolnom kell veszteséggel.

Köszönettel,

Hegedűs Tamás
#7 - Tályai Gábor
2011/01/31, 15:29
Tisztelt Hegedűs Tamás!

Az RGB vezérlők üresjárati árama 0,5-1,5 Watt körül alakul típustól függően. Nem tudok kizáró tényezőt a rádiófrekvenciás működés és az akkumulátoros feszültség biztosítása között. Az energiafelvétel is csökken a fényerő szabályozásával, de nem teljesen egyenes arányban.

Remélem tudtam segíteni.
#8 - Csernisov Sándor
2011/03/10, 23:30
Tisztelt Tályai Gábor!

Érdeklődni szeretnék a távirányítós Dimmerrel kapcsolatban: A videón láttam, hogy fényerőszabályzásnál a ledek villogtak, de teljes fényerőnél a jelenség megszűnt. Ha teszem azt, negyed fényerőre állítom a ledeket, és nem szabályzom tovább, akkor is villogni fog, és nem egyenletesen adja a fényt? Vagy csak a videó hibája az egész? Remélem :)

Köszönettel: Csernisov Sándor
#9 - Tályai Gábor
2011/03/11, 15:47
Tisztelt Csernisov Sándor!

A villogás teljes mértékben a videó hibája. Az átmenet folyamatos, villogás nélküli, bármilyen fényerőn használva.

Lehet jobb lenne ezt a videót nem is megmutatni :)

Remélem tudtam segíteni.
#10 - H. László
2011/03/28, 13:02
Tisztelt Tályai úr!

Azt szeretném kérdezni, hogy a Rádiós LED dimmert ha bekapcsolt állapotban trafó előtti (pl.: kbi 101-es) kapcsolóval áramtalanítom, akkor a legközelebbi (101-es kapcsolóval) történő visszakapcsolásnál a távirányítóval is be kell a kapcsolnom a led szalagot?

Előre is köszönöm válaszát!
#11 - Tályai Gábor
2011/03/30, 10:59
Tisztelt H. László!

A dimmerek és az RGB vezérlők "megjegyzik" az utolsó állapotot. Tehát ha fél fényerő mellett megszakítja a hálózati áramot, akkor a hálózati áram visszakapcsolása után a LED szalag ismét fél fényerőn fog világítani, a távirányító használata nélkül.

Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha nem kapcsolás, hanem valamilyen áramlökés / elektromos hálózati hiba történik, ekkor elképzelhető, hogy áram alá helyezéskor újra be kell kapcsolni a LED dimmert a távirányítóval.

Remélem tudtam segíteni.
#12 - Elektrodirekt - Németh Tamás
2011/04/23, 20:43
Kedves Gábor!

A fenti videón is látható távirányítós led dimmerrel kapcsolatban kérdezem, hogy megoldható-e vele az, hogy a vezérelni kívánt led szalagot egy kapcsoló beiktatásával direktben tudjam felkapcsolni?
A kérdés a távirányító elvesztése kapcsán fogalmazódott meg bennem.
Arra gondoltam, hogy a tápegység 12 Voltját a kapcsolón keresztül ráküldöm a led szalagra, ám azt nem tudom, hogy a dimmer kimeneti oldala ezt hogyan viseli?
A 230 Volt kapcsolása nem megoldás, mert ki tudja, hogy a 4 éves kiskölyköm éppen milyen állásban tüntette el a távirányítót. :)

További szép napot!

Németh Tamás
#13 - Lutár Gábor
2011/04/23, 21:50
Tisztelt Anro!

A kérdésem a következő: 6 volt 35 wattos lámpa fényerőszabályzására alkalmas-e ez a potméteres szabályzó dimmer????
Tisztelettel:
Lutár Gábor
#14 - Tályai Gábor
2011/04/26, 08:09
Tisztelt Németh Tamás!

Igen, megoldható a kapcsolás a dimmer után is. Semmi különös követelménye nincs.

Tisztelt Lutár Gábor!

Ez a dimmer nem alkalmas 230 V-os termékek fényerő-szabályozására, csak a 12 Voltos ledekhez megfelelő.

A 230 V-os fényerőszabályzók a Kapcsolók, aljzatok kategóriában találhatóak.

Remélem tudtam segíteni.
#15 - Lutár Gábor
2011/05/17, 20:10
Tisztelt Tályai úr!

A fenti kérdésem nem 230 voltos(AC) készülék üzemeltetésére irányult!
Nekem 6 volt 35 vattos (DC) akkumulátoros lámpához kellene egy ilyen készülék ami tud fényerőt szabályozni!!!???
Tisztelettel : LG
#16 - Tályai Gábor
2011/05/18, 08:09
Tisztelt Lutár Gábor!

Elnézését kérem, a 6 Volt kimaradt a látóteremből :)
Sajnos kipróbálni nem tudjuk, (nincsenek Voltos termékeink) de nyugodtan vásároljon egy darabot, próbálja ki, és ha nem működik, nyugodtan küldje vissza. Elméletileg működnie kellene neki.

Remélem tudtam segíteni.
#17 - Varga Zoltán Péter
2011/06/16, 09:14
Tisztelt Anro!

-11m 5050-30 LED szalghoz melyik tápegységet javasolja?
Beltérben álmennyezet világításához, Rádiófrekvenciás működésű, érintő gombos, 108 Wattos RGB vezérlő használata mellett.

A 15cm-re leengedett (díszítő) mennyezet 2,0m x 3,5m.

Ha jól gondolom a kialakításnál: 2x5m és 1x1m LED szalagot kell, majd használni.

-Javasolja az 5m részek mindkét végénél való párhuzamos bekötést?

Válaszát várva
Üdvözlettel
Zoltán
#18 - Tályai Gábor
2011/06/20, 13:52
Tisztelt Varga Zoltán Péter!

11 méter 5050x30-as LED szalaghoz a 120 Wattos tápegységet ajánlom. (11x7.2=79.2 Watt, a 120 Wattos tápegység leadott teljesítménye ~100Watt, így egy kis tartalék is marad).

Igen 2x5 méter és 2x1 méter vagy 1x2 méter, ahogy kényelmesebb szerelni.

Javaslom a mindkét végén bekötni az áramkörbe (az általunk forgalmazott LED szalagok szinte mindegyikén két betápkábel található, egy az elején, egy a végén, így plusz forrasztásra nem lesz szükség.)

Remélem tudtam segíteni.
#19 - Cságola Péter
2011/08/03, 19:53
Tisztelt Anro!

Megkaptam a megrendelt dimmert, köszönet a gyors és szakszerű
csomagolásért, postázásért.

Üdv.: Péter
#20 - Tályai Gábor
2011/08/04, 16:08
Tisztelt Cságola Péter!

Mi köszönjük a bizalmat!
#21 - Kiss Gábor
2011/08/18, 11:50
Üdv!
A fent emlegetett távszabályzót vásároltam önöktől, beépítés előtt kipróbáltam rendben működött. (10 m ledszalag volt rákötve)
Beépítés után kb 8 méter szalag került rá, bizonytalanúl működik. A doboz (vevő) az álmennyeztet fölött van (gipszkatron) sajnos most csak úgy működik ha felemelt kézzel max 1 méterre nyomogatom a távirányító gombját. De még így sem működik minden gombnyomásra. A távirányítóban az elemet megellenőriztem rendben van.
Van e ötlet, mit tegyek vele? (csere :-))
Üdv!
Gábor
#22 - Tályai Gábor
2011/08/18, 14:19
Tisztelt Kiss Gábor!

Amennyiben az elem rendben van, úgy küldje vissza és cseréljük.

Elnézését kérjük a kellemetlenségért!
#23 - Szabadfy Károly
2011/08/30, 11:43
Tisztelt Tályai Gábor!

Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy szeretnék 12 méter Flexi LED (3528-030-FN) szalagot kombinálni távirányítóval ellátott LED szalag dimmerrel. A 12 méter úgy oszlik meg, hogy 3 méterenkén van 2 eres sarokelem. Tápegységnek 12V-os (12VDC/5A/60W)-at + egy db tápegység átalakító választottam.
A kérdésem a bekötéssel kapcsolatban lenne, sorosan vagy párhuzamosan kell kötni? Ha párhuzamosan akkor hogyan kell, esetleg még más is a szereléshez?
#24 - Tályai Gábor
2011/09/01, 14:15
Tisztelt Szabadfy Károly!

Párhuzamosan kell csatlakoztatni az 5 méteres tekercseket. Ehhez leginkább plusz kéteres vezetékre lesz szükség.

A párhuzamos csatlakoztatásról a tápegységek adatlapján van rajz, ha esetleg problémát okozna.

Remélem tudtam segíteni.
#25 - Nagy Gábor
2011/12/12, 16:04
Tisztelt Anro!

96 W-os, távirányítós dimmert rendeltem Önöktől. Az lenne a kérdésem, hogy a dimmert hogyan lehet rögzíteni a kiemelő kerethez, mivel semmi olyan lehetőséget nem találok rajta, amivel be lehetne pattintani.

Köszönettel: Gábor!
#26 - Nagy Gábor
2011/12/12, 17:58
Rájöttem, kösz!
#27 - Tályai Gábor
2011/12/13, 08:42
Tisztelt Nagy Gábor!

Örülök neki, :) de írjuk ide, hátha másnak segít:
szóval: az előlap oldalsó keretét le kell pattintani, majd az így látható váló furaton keresztül a helyére csavarozni. Ez lehet a falon kívüli doboz menetes része, vagy süllyesztés esetén kötődoboz vagy tiplivel közvetlenül a falba.
#28 - Radványi Sándor
2011/12/22, 15:58
Tisztellt Anro

Szeretném kérdezni hogy a 96 voltos távirányítos led szalag dimmert lehet e használni 12 voltos spot izzokhoz is?
#29 - Radványi Sándor
2011/12/23, 10:04
Tisztellt Anro

Szeretném kérdezni hogy a 96 wattos távirányítos led szalag dimmert lehet e használni 12 voltos spot izzokhoz is?
#30 - Selyem Attila
2012/01/10, 10:05
Tisztelt Anro!

Azt szeretném megkérdezni ha a Dimmert a nappali (itt van a ledsor) melletti helyiségben helyezem el de közös falon van, akkor a távirányitóval működni fog-e? Mennyi a ható távolsága ennek a távirányitónak?

Üdv!
#31 - Tályai Gábor
2012/01/11, 16:25
Tisztelt Selyem Attila!

Igen, működni fog. Kb. 12 méter az érzékelési távolság.

Remélem tudtam segíteni.
#32 - Tályai Gábor
2012/01/11, 16:25
Tisztelt Radványi Sándor!

Igen, a 12 Voltos feszültségről működő LED lámpák is teljes mértékben dimmelhetőek.

Remélem tudtam segíteni.
#33 - Lengyel László
2012/05/31, 22:46
Tisztelt Tályai Gábor!

Nappali szobánk fali rejtett világítását szerettem volna megoldani meleg fehér árnyalattal.
Ehhez megrendeltem a 3528-030 meleg fehér szalagot, mely sajnos a beépítést követően nem azt az árnyalatot nyújtja, amit elképzeltem, kicsit hidegebb...

A kérdésem, hogy fényerő csökkentéssel várhatóan javulhat-e kedvezően a helyzet? (Mint hagyományos izzónál, amikor féláramon megy, narancsosabb a fénye)

Ha igen, ez megoldható-e az alábbi termékükkel:
Micro LED dimmer (LED fényerő-szabályzó) 12V/144W

Ha igen, erre a termékre vonatkozóan az lenne a kérdésem, hogy a 230V oldali kapcsolóval történő lekapcsolás után megjegyzi-e az utoljára beállított értéket?
Az adatlapján az én értelmezésemben két ellentmondó állítás van, de lehet, hogy csak nem jól értelmezek valamit:

1.: „A Micro LED vezérlőknél a LED szalagok ki-, és bekapcsolását a középső gomb hosszú megnyomásával érhetik el!”

2.: Ki-, és bekapcsolás funkció nincs a dimmeren.

Előre is köszönöm válaszát!

Üdvözlettel,
Lengyel László
#34 - Tályai Péter
2012/06/05, 11:09
A fényerő csökkentéssel nem fog változni a színhőmérséklet, ugyanazt a színhőmérsékletet fogja adni, csak kisebb intenzitással.

A Micro vezérlőn a ki- és bekapcsolást a középső hosszú gomb megnyomásával érheti el. A második, hibás mondatot töröltem a termékleírásból.

A vezérlő a ki-bekapcsolást követően megjegyzi az utolsó állapotot.

Remélem tudtam segíteni!
#35 - Kneif Zoltán
2012/11/26, 14:13
Üdv !

Azt szeretném megkérdezni, hogy kb. 21 méter led szalag ( 60 db/m kb. 100 watt ) vezérléséhez vennék egy led szalag dimmert (12 v DC rádiós távirányitó 96 watt ) + ehhez kell-e még jelerősítőt venni és ha igen milyet.

Üdvözlettel,
Kneif Zoltán
#36 - Tályai Péter
2012/11/26, 15:55
Tisztelt Kneif Zoltán!

A 96 Wattos dimmer 20 méternyi 3528-60 ledes szalagot tud vezérelni, így a 21 méter működtetéséhez ajánlott a jelerősítő beépítése.

Jelerősítőből az alábbiakat tudom ajánlani:
Micro RGB LED jelerősítő 12V/144W
Jelerősítő (RGB vezérlőhöz és dimmerhez) 12V/216W

Remélem tudtam segíteni!
#37 - Kneif Zoltán
2012/12/11, 08:29
Üdv !

A Micro RGB LED jelerősítő 12/144W megszünt .Használható-e a Micro LED DIMMER jelerősítőnek ha a 12v távirányítós 96W-os dimmerrel kötöm.

Üdvözlettel,

Kneif Zoltán
#38 - Tályai Péter
2012/12/14, 09:14
Tisztelt Kneif Zoltán!

Nem, a Micro dimmer nem lesz megfelelő jelerősítői feladatokra. Vagy egy jelerősítőt kell a rendszerbe beépíteni (Jelerősítő (RGB vezérlőhöz és dimmerhez) 12V/216W) vagy pedig egy másik dimmert. A két dimmer frekvenciája összehangolható, így egy távirányítóval vezérelhetőek lesznek. Az összehangolást munkadíj ellenében cégünk tudja vállalni.

Remélem tudtam segíteni!
#39 - Varga Milán
2012/12/14, 18:34
Tisztelt Arno!
Látványtechnikával foglalkozok,és azután érdeklődnék,hogy a Multicolor Ledszalag ráköthető-e valamilyen eszközzel DMX vezérlésű rendszerre.
Üdvözlettel: Varga Milán
#40 - Tályai Péter
2012/12/17, 12:03
Tisztelt Varga Milán!

DMX vezérlésű rendszerek nem szerepelnek a kínálatunkban, így ebben nem tudunk segíteni.
#41 - Domin Ádám
2013/02/06, 11:15
Tisztelt Anro !

Segítséget szeretnék kérni nemrégiben vásároltam 11 méter melegfehér 60 ledes ledszalagot egy 60 wattos tápegységgel és egy potméteres dimmerrel . Abban szeretném a segítségüket kérni hogy ezt hogyan tudom a legegyszerűbb módon összekapcsolni bekötni ? ( Estleg egy egyszerű rajz ábra ha mellékelhető) Előre is köszönöm a választ .

Üdvözlettel: Domin Ádám
#42 - Tályai Péter
2013/02/07, 08:50
Tisztelt Domin Ádám!

Tápegység, dimmer, led szalag csatlakoztatása
Tápegység, dimmer, led szalag csatlakoztatása (1600x267)

A bekötésben segít ez a rajz. A 60 Wattos tápot tartós üzemben legfeljebb 80%-ig szabad terhelni (48 Watt), a 11 méter 3528-60 ledes szalag teljesítménye pedig 52,8 Watt. Így tartós használat mellett előfordulhat a tápegység meghibásodása. Természetesen a dimmerrel lehet csökkenteni a fényerőt (és így a fogyasztást is), ez valamelyest segíthet a dolgon.

Remélem tudtam segíteni!
#43 - Domin Ádám
2013/02/07, 23:31
Tisztelt Anro!

Köszönöm a bekötési rajzot nagy segìtség volt , ìgy fogom bekötni , Milyen tápot javasol amivel tartós és stabil lenne a rendszer ? Mert úgy szeretném hogy hálózati kábellel csatlakoztatom a tápot a konnektorhoz (Ez akár állandòan be lenne dugva ),és csak a dimmerrel tervezem ki és be kapcsolni illetve a fényerejét szabályozni. Illetve milyen vastagságú két eres kábel passzolna hozzá ?
Előre is köszönöm a válaszát
#44 - Tályai Péter
2013/02/08, 11:41
Kedves Ádám!

A saját kínálatunkból a 120 Wattos változatot tudom ajánlani ekkora mennyiség üzemeltetéséhez. Vezeték tekintetében szabadon dönthet, mivel nem lesz túl nagy terhelés, így akár a 0.35-ös is elegendő.
LED tápegység (120) 12 Volt, ipari (10A/120W) LoCa
Vezeték LED szalaghoz, piros/fekete (2x0.35 mm2)>

Remélem tudtam segíteni!
#45 - Nagy László
2013/03/07, 15:17
Tisztelt Anro!

Terveim szerint kb. 40 m 3528*60 LED szalagot hajtanék meg dimmelhető módon, azonban a dimmelést az eddigi hozzászólásokban vázoltaktól eltérően a lakásban alkalmazott kapcsolócsaládban tartozó nyomógomb segítségével valósítanám meg. Az eddigi hozzászólásokat böngészve nagyjából körvonalaztam a szükséges alkatrészeket és a kapcsolódó áramkört, ám a félreértések elkerülése végett a felmerülő kérdéseket szeretném tisztázni:
- létezik-e nyomógombbal vezérelhető dimmer?
- a tápegységnek elégséges-e a 250 W-os táp? (http://www.anrodiszlec.hu/product_info.php/products_id/6918)
- a dimmeléshez javasolt áramkör esetében a tápegység primer oldala (230 V) gyakorlatilag folyamatosan be van táplálva, a dimmer – a jelerősítőn keresztül - a tápegység 12 V-os áramkörét „szakítja” meg. Ilyen esetben mennyi a tápegység „üresjárati” fogyasztása?
- egy ekkora teljesítményű áramkörbe milyen jelerősítőt javasol?

Üdvözlettel:
Nagy László
#46 - Tályai Péter
2013/03/08, 14:43
Tisztelt Nagy László!

1) A hagyományos fali fényerőszabályzókkal (pl. Valena nyomógombos fényerőszabályzó 40-400W ELV fehér) sajnos még nem szabályozhatók a led szalagok. Ezek a fali eszközök a 230V-os ágat szabályoznák és a kínálatunkban jelenleg szereplő trafók még nem működnek így.

Ehhez a megoldáshoz a legközelebb talán a Glass Panel család fényerőszabályzója jár: Glass Panel fali LED fényerő szabályzó (96Watt)
Természetesen ez a 12V-os ágat vezérli, így a tápegységet még külön fali kapcsolóra is érdemes bekötni.

2) A 40 méter 3528x60 ledes szalaghoz megfelelő a 250W-os tápegység.

3) Mint fentebb írtam, érdemes a tápegység elé is beépíteni egy kapcsolót, így ha épp nincs szükség a fényerőszabályzásra, akkor könnyedén le-fel kapcsolható a led szalag. Az üresjárati fogyasztás ~0.5-1 Watt körül van.

4) Jelerősítőből az alábbit tudom ajánlani: Jelerősítő (RGB vezérlőhöz és dimmerhez) 12V/216W

Remélem tudtam segíteni!
#47 - Bernát László
2013/05/17, 18:50
T. Anro!

20 méter led monokróm ledszalagot (9,6w*20=192w) szeretnék működtetni 96w-os dimmerrel.
A dimmer után kell bekötnöm a 216w-os jelerősítőt?
A dimmernek és a jelerősítőnek külön tápegység kell vagy elég az ipari 12/250w-os is?
#48 - Tályai Péter
2013/05/21, 10:16
Tisztelt Bernát László!

A jelerősítőt a dimmer után kell bekötni olyan módon, hogy a jelerősítő bemeneteit, illetve a kimeneteit közösíteni kell.
Dimmer, jelerősítő bekötése
Nagyítható változat


Tápegységből elegendő 1 db 250 Wattos.

Remélem tudtam segíteni!
#49 - Reinhardt Enikö
2013/05/31, 14:23
Tisztelt Tályai Péter!

Szintén 20 m beltéri LED szalagot (3528 - 120 ledes) szeretnék dimmerrel müködtetni. Az elöbb közölt kapcsolási rajz sokat segít a szerelésben. A kérdésem mégis az lenne, hogy elegendö-e a szalagok egyik végét betáplálni?
Nem közvetlenül a dimmerelés problémájahoz tartozóan pedig azt kérdezném, hogy mennyire melegszik egy ilyen szalag? Kell-e a polisztirol profilba plusz aluprofilt a LED szalag alá beépíteni?

Segítségét elöre is nagyon köszönöm!
#50 - Tályai Péter
2013/06/03, 16:47
Tisztelt Reinhardt Enikő!

A 3528-120 ledes szalagoknál erősen tudom ajánlani a kétoldali betáplálást. Az 5 méteres tekercsek csak kétoldali betáplálás esetén adnak le teljes fényerőt. Egy oldalról betáplálva kb. 30%-al kevesebb áramot képesek felvenni, aminek következtében a fényerő is csökken.

A szalagok tartós üzem mellett még kézzel megfogható hőmérsékletűek. Az alumínium profil, mint minden esetben itt is jótékony hatással van a szalag élettartamára, azonban kötelezőnek nem nevezném, tehát nem szükséges a szalag alá beépíteni.

Remélem tudtam segíteni!
#51 - Bozsolik László
2013/06/24, 14:05
Tisztelt Anro!

Olyan LED dimmert keresek, amelyet 50-60m távolságból tudnék távirányítóval vezérelni.
Köszönettel:
Bozsolik László
#52 - Tályai Piroska
2013/06/25, 09:17
Tisztelt Bozsolik László!

Kínálatunkban jelenleg nem szerepel a kívánalmainak megfelelő termék, megértését köszönjük!
#53 - Pityu
2013/08/30, 21:59
Üdv

Szeretnék 12Volto gépkocsi hátsó lámpát szerkeszteni.
Hogy tudom megoldani a két fényerőt egy piros led szalaggal?
normál-féklámpa.

Válaszát köszönöm
#54 - Tályai Péter
2013/09/04, 16:01
Kedves Pityu!

Sajnos nem tudok olyan megoldást javasolni, amivel egy szalagon megoldható a két fényerő. A legegyszerűbb megoldás, ha két külön szakaszt szerel be, egyet a helyzetjelzős, egyet a féklámpás körre.

Annyival lehet kiegészíteni a dolgot, hogy a két szakasz közé ha beszerel egy diódát, akkor a helyzetjelző bekapcsolásakor csak az egyik szakasz, a féklámpa megnyomásakor mindkét szakasz világít.

Remélem tudtam segíteni!
#55 - Penczi András
2014/01/03, 20:33
Tisztelt Anro!

Olyan kérdésem lenne,20m 3528x60 led szalagra szeretnék tápegységet és egy kapcsolót. Led szalag dinnerre 96w gondoltam és egy LED tápegység (180) 12 Volt, ipari (15A/180W) LoCa ilyenre. ezeket össze tudom kötni és működtetni vagy van valami más megoldás a fényerő állítására.
#56 - Penczi András
2014/01/03, 20:37
Illetve még az lenne e kérdésem hogy az 4x5m kábeleket hogyan tudom összekötni hogy tökéletesen működjenek rejtett világításhoz beltérben.
#57 - Szabadi Szabolcs
2014/01/06, 09:01
Tisztelt Cím!

Rádiós RGB vezérlésű dimmerre kötöttem egyszínű led szalagot, külön-külön az R-G-B kimenetre, hogy külön tudjam vezérelni.

Szépen működött, de idővel az egyik ágon villogni kezdett a led szalag. Egy-két led villog a teljes led szalagban, és nem mindig ugyan az.

Segítségeteket szeretném kérni a hiba kiküszöböléséhez.

Tiszt. Szabadi Szabolcs
#58 - Tályai Gábor
2014/01/06, 13:46
Tisztelt Penczi András!

1. A 20 méter 4,8 Wattos (3528x60) LED szalag teljesítménye éppen 96 Watt, így a fényerő szabályzó típusa is megfelelő, illetve a választott tápegység típusa is. Amennyiben van kisebb teljesítményű tápegységünk raktáron (120W vagy 150W) úgy azoknak is megfelelő a teljesítménye a fenti összeállításhoz.

2. Hálózat 230V -> 12V tápegység -> Dimmer -> 2 eres gerincvezeték körbe a rejtett világítás teljes hosszán. Ezek után a LED szalagot a helyére ragasztani, majd a LED szalagok szabad kábelvégeit (ha egy mód van rá akkor az elejét és a végét is) a gerincvezetékre csatlakoztatni.

Remélem tudtam segíteni.
#59 - Tályai Gábor
2014/01/06, 13:52
Tisztelt Szabadi Szabolcs!

Valószínűleg az RGB vezérlő egyik csatornásán a FET rendetlenkedik. Vissza kell küldeni és cseréljük/javítjuk.
Visszaküldés előtt érdemes lenne felcserélni a csatornákat, hogy ki tudjuk zárni a LED szalag meghibásodását, bár ez a hiba a vezérlőre jellemző, leszereléskor legyél szíves ezt a csatorna cserét próbáld ki. Amennyiben hibás a vezérlő, úgy az eddig hibásan üzemelő szakasz jól fog világítani. Amennyiben a helyzet nem változik, úgy a szalag a problémás.

Remélem tudtam segíteni.
#60 - Szabadi Szabolcs
2014/01/30, 13:14
Tisztelt Gábor!

Egyéb elfoglaltság miatt kicsit háttérbe szorult a LED villogás probléma kezelése.

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Megpróbálom az ágak cseréjét a hiba forrásának megtalálásához.

Üdv. Szabolcs
#61 - Eckhardt Balázs
2014/05/09, 13:58
Tisztelt Anro!

Érdeklődnék, hogy a "Group Control Dimmer csoport vezérlő" alkalmas-e LED lámpa vezérlésére (pl. LED lámpa MR16 (SMD5050x15/3Watt/120°) meleg fehér)?

Üdv, Balázs
#62 - Eckhardt Balázs
2014/05/09, 14:21
Elnézést, ez lemaradt:

Jelentene az bármi problémát, ha a tápegység folyamatosan áram alatt lenne és a dimmer végezné a kapcsolást?

Válaszukat előre is köszönöm, Balázs.
#63 - Tályai Gábor
2014/05/13, 07:37
Tisztelt Eckhardt Balázs!

Igen, alkalmas a csoport vezérlő is a fenti lámpák fényerő szabályozásához.

A tápegység is lehet folyamatosan feszültség alatt, problémát nem okoz, csak van némi készenléti fogyasztása (~1 Watt).

Remélem tudtam segíteni.
#64 - József
2014/05/14, 23:29
Üdvözlet mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy van 10 méter 5050 led szalagom 60led/m 14,4w/m ehhez akarok venni vízálló tápegységet melyiket kell vennem hozzá (én egy Kültéri IP67 LED tápegységet gondoltam hozzá)? És a fényerő szabályozást hogy tudom megoldani ekkora teljesítménynél?
#65 - József
2014/05/14, 23:32
Ja és ha jó lenne a szalaghoz az általam kiválasztott Kültéri IP67 LED tápegység akkor azt hogyan kell bekötni a dimmerre? Mert látom, hogy ennek a tápegységnek három 12v kivezetése van.
#66 - Tályai Péter
2014/05/15, 11:45
Kedves József!

A kínálatunkban szerepel 12V-os, 200W-os kültéri tápegység.
Tápegység 12 Voltos LED-hez IP67 Kültéri (12VDC/16.6A/200W)

A tápegységeken a kimenetek azért vannak szétosztva, hogy ha több körre kell kötni, akkor egyszerűbb legyen ezt megoldani. Többnyire azonban egy ágon is le tudják adni a teljes teljesítményüket. Természetesen le is lehet közösíteni a kimeneteket, így a legoptimálisabb a bekötés.

A fényerőszabályzást például az alábbi vezérlővel lehet megoldani:
Group Control Dimmer csoport vezérlő
Group Control Dimmer csoport távirányító
Azt azonban mindenképpen figyelembe kell venni, hogy ez a dimmer, illetve a dimmerek általában IP20-as védelemmel rendelkeznek, így a kültéri védelemről külön gondoskodni kell. Ilyenkor felmerül a gondolat, hogy ha már a dimmernek úgyis kell valamilyen dobozolást építeni, akkor abba bele lehet tenni a tápegységet is, és akkor elegendő a tápegységből is IP20-as védelműt venni. A beltéri tápegység lényegesen kedvezőbb árú, mint a kültéri.
LED tápegység (180) 12 Volt, ipari (15A/180W) LoCa

Remélem tudtam segíteni!
#67 - Fülöp József
2014/05/15, 13:39
Igen köszönöm sokat segített. Még annyi kérdésem lenne, hogy ezt a beltéri tápegységet mennyire szabad vagy mennyire kell burkolni ha kültérre akarom rakni? A tápegység tető alatt lenne egy kis kerti kiütőbe tehát víz nem érné csak nem tudom hogy bírná a telet meg a párát.
#68 - Tályai Péter
2014/05/15, 14:48
Tisztelt Fülöp József!

Én úgy kezelném, mint bármilyen egyéb kültéri csatlakozást. Beletenném egy megfelelő méretű műanyag, membrános kötődobozba és tulajdonképpen ezzel megoldottnak tekinteném a problémát.
#69 - Fülöp József
2014/05/15, 17:32
És egy zárt dobozban nem fog esetleg túlmelegedni a rossz szellőzés miatt?
#70 - Tályai Péter
2014/05/19, 16:44
Tisztelt Fülöp József!

A túlmelegedés általában nem szokott gondot okozni. Mivel a dobozolás tető alatt lesz, ezért közvetlen napfény nem melegíti a tápegységet. A világítás jellemzően esti órákban üzemel, amikor a környezeti hőmérséklet is alacsonyabb, így bekapcsolt állapotban sem kellene, hogy a melegedés gondot okozzon.

Érdemes lehet a szükségesnél nagyobb teljesítményű tápot vásárolni (pl. 180W-os helyett 240W-osat), így százalékosan kisebb terheléssel fog üzemelni az eszköz, ami alacsonyabb hőmérsékletet eredeményezhet.

Remélem tudtam segíteni!
#71 - Paczolay Balázs
2014/09/14, 18:48
Tisztelt Anro!

Segítséget szeretnék kérni önöktől!
Egy kiállításon kb 2000 Watt-nyi grafikával nyomtatott ledfalat szeretnénk telepíteni.
Ekkora teljesítményű rendszert lehet -e dimmelni és ha igen hogyan?!
Nagyon szép megoldás lenne, ha a falak fokozatosan érnék el a végleges fényüket és vagy állítható lenne a fényerejük
A terv szerint a kiállítás teljes anyaga egy kapcsolóval lenne áram alá helyezve, itt a bekapcsolásnál kellene a késleltetés ill. állítási lehetőség.

Megköszönve az együttműködést tisztelettel várom válaszukat!
Szép napot: Paczolay Balázs 06 20 823 4388
#72 - Tályai Péter
2014/09/15, 14:29
Tisztelt Paczolay Balázs!

A led szalag dimmerek teljesítményét jelerősítőkkel lehet kiegészíteni.
Jelerősítő (RGB vezérlőhöz és dimmerhez) 12V/216W
Ez a jelerősítő 216 Wattos, tehát 9 db-ot beépítve a rendszerbe 1944 Wattal növeljük az eredeti vezérlő által meghatározott teljesítménykorlátot. Emiatt tulajdonképpen bármelyik led szalag vezérlőt is választja, működtethető a rendszer.

A fényerő fokozatos növelése bekapcsoláskor, mint külön funkció nem elérhető a vezérlőkben. Van olyan vezérlő, amelyik bekapcsoláskor nem azonnal teljes fényerőről indít, hanem szépen felfut a fény (pl. Group Control Dimmer csoport vezérlő), de ezek általában 0.5-1 másodperces felfutások, és gondolom Önök hosszabb időtartam alatt szeretnék a teljes fényerőt elérni. Amennyiben ez napi 1-2 felkapcsolást jelent, akkor esetleg kézzel is meg lehet oldani a fényerőnövelést egy potméteres dimmerrel (pl.
#73 - Paczolay Balázs
2014/09/15, 15:49
Kedves Péter!

Ebből nekem az jött le, hogy dimmelhető trafókat kell beépíteni és azokat párhuzamosan összekötni ?!
Jól gondolom? Milyen költsége van ezeknek a dimmeleknek? Lehet-e egy potméterrel vezérelni az egészet?
Elnézést a sok kérdésért nem értek ehhez a rendszerhez.
#74 - Tályai Péter
2014/09/16, 16:43
Tisztelt Paczolay Balázs!

Dimmelhető trafók helyett a 12V-os ág dimmelését tudom ajánlani. Ez nagyjából úgy nézne ki, hogy először is be kell építeni ~2500 Wattnyi 12V-os tápegységet.
pl. 6-7 db - LED tápegység (400) 12 Volt, ipari (33A/400W)

A tápegységeket egyenletesen, a teljesítményüknek megfelelően kellene terhelni. Azt is meg lehet tenni, hogy a kimenetüket közösítjük, és így egy nagy tápegységként kezeljük őket.
A tápegységek kimenetére kell kötni az 1 db dimmert.
pl. 1 db - Group Control Dimmer csoport vezérlő
1 db - Group Control Dimmer csoport távirányító

A dimmerrel párhuzamosan kell kötni a jelerősítőket is. Ezek is a tápegységekből kapják majd a 12V-os betápot.
9 db - Jelerősítő (RGB vezérlőhöz és dimmerhez) 12V/216W

Ezek a jelerősítők 3 csatornás (színes) szalagokhoz valók. Egyszínű szalagok használatakor a bemeneteiket és a kimeneteiket közösíteni kell. Miután közösítettük a kimenetet, lehet rájuk kötni a szalagokat. Természetesen ezekre is csak a teljesítményüknek megfelelő mértékig (216W).

Az alábbi kép nem pontosan ezt a kötést ábrázolja, de az elv hasonló.
Dimmer, jelerősítő bekötése
Nagyítható változat


A különbség annyi, hogy Önnek 1 jelerősítő helyett 9 jelerősítő lesz.
Természetesen a fenti megoldással egy távirányítóval vezérelhető az egész rendszer.

Remélem tudtam segíteni!
#75 - NagyLászló
2014/12/11, 23:25
Tiszteletem,vásároltam egy Potméteres LED szalag dimmert,amivel szabályozni kívánok egy 5050UG3-04-12VW smd modult.Bekötöttem a videó alapján,de nem hagyja magát szabályozni.A potméter tekerése ellenére állandó (teljes) fényerővel világít,ki sem kapcsolja.Mi lehet a probléma?
Köszönöm válaszát.
#76 - Tályai Piroska
2014/12/18, 10:21
Tisztelt Nagy László!

Felmerülhet, hogy a fényerőszabályzó hibás.
Amennyiben tőlünk vásárolta a termékeket, úgy javasolnánk, hogy küldje vissza garanciális ügyintézésre: Garancia, szavatosság.

Köszönjük megértését!
#77 - Laczkó Ferenc
2016/04/15, 11:19
Tisztelt Forgalmazó!
12 Voltos 35W-os halogén izzót (gépjárműbe valót) a fenti pótméteres dimmerrel lehet e szabályozni?
Köszönöm válaszát!
#78 - Tályai Piroska
2016/04/15, 14:38
Tiszelt Laczkó Ferenc!

LED szalag dimmer (12-24V DC) - potméteres - 8A
A kérdéses termék alkalmas az Önnek szükséges feladatra, szabályozhatja vele az izzót.
A termék jelenleg nincs készleten, azonban várhatóan április 18-20. között érkezik belőle raktárra. Köszönjük érdeklődését!
#79 - Fekete Tamás
2017/01/27, 15:56
Tisztelt Forgalmazó!

A led szalag távirányítós dimmert a 18 W-os süllyesztett led panelhez is lehet használni? Elvileg a tápegység után 12 V van.

Köszönöm válaszukat
#80 - Tályai Péter / ANRO Épületdíszítés Kft.
2017/01/27, 16:05
Tisztelt Fekete Tamás!

A led panelek jellemzően típusonként eltérő áramgenerátorral működnek, melyek fix áramerősséget adnak le egy bizonyos feszültségtartományon. Emiatt a 12V DC betápot igénylő led szalagos fényerőszabályzók nem lesznek használhatóak a led panelekkel.

Amennyiben szükség van a led panelek fényerőszabályzására, akkor a dimmelhető led panel tápegység, illetve az ezzel kompatibilis 18 Wattos ECO led panel jöhet szóba.

Remélem tudtam segíteni!
#81 - Takács Szilárd
2017/04/11, 09:52
Tisztelt Bolt,
én 24 V 5A 120 W izzókat szeretnék szabályozni vele. Alkalmas lesz erre a feladatra?
#82 - Tályai Péter / ANRO
2017/04/11, 10:13
Tisztelt Takács Szilárd!

A megadott paraméterek alapján elméletileg megfelelő lesz a dimmer a feladatra. A fenti dimmerek 8 Amperig terhelhetőek, így minden izzóhoz külön dimmerre lesz szükség.

Amennyiben együtt szeretné őket szabályozni, akkor a Group Control Dimmer csoport vezérlő terméket tudom ajánlani. Ez utóbbi azért is jobb választás, mert 12 Amperig terhelhető, így egy vezérlő egyszerre akár két izzót is tud vezérelni. Illetve egy távirányítóval akár több vezérlő is vezérelhető együtt.

Remélem tudtam segíteni!
#83 - Kakuk Gyula
2018/08/22, 18:17
Tisztelt Bolt,

Segítségüket szeretném kérni ledszalagból épített rejtett világítás fényerő szabályozásához. A rendszert az Önöknél kapható termékekből építettem ki, 3528-60 meleg fehér ledszalag (22m) és POS Power LED 150W/12,5A tápegység felhasználásával. A led szalag dimmelhető a tápegység viszont nem a leírásuk szerint. Szeretném a fényerőt szabályozni és az lenne a kérdésem, hogy erre jó megoldás lehet-e az RF Touch fényerő szabályzó (DMTC) önmagában? Ha jól láttam ennek 216W a kimeneti teljesítménye amely a 22m világításhoz bőven elegendő és gondolom akkor a led jelerősítőre sincsen szükségem csupán a tápegység kimeneti 12V-jára kell rákötnöm?
Válaszukat előre is köszönöm!
#84 - Tályai Piroska / ANRO
2018/08/23, 09:15
Kedves Gyula!
A megvásárolt LED szalag az Ön által leírt módon lesz fényerőszabályozható, tehát a szalag és a tápegység közé kell beépítenie a dimmert. Talán az alábbi rajz segíthet egyértelműbbé tenni a szerelés módját: dimmer bekötés ábra.
A DMTC vezérlő a 216 Wattos teljesítményével teljesen megfelelő lesz a 22m szalag vezérlésére, nincs szükség jelerősítőre.
További kérdéseiben is állunk rendelkezésére!
#85 - Kakuk Gyula
2018/08/27, 08:40
Tisztelt Bolt,

Köszönöm előző válaszukat! Megrendeltem Önöktől és be is építettem a fent említett fényerőszabályzót. Működik minden funkció, azonban olyan hibajelenség jelentkezik, hogy ha alacsony fényerőre állítjuk a világítást egy idő után önállósítja magát és beállít egy nagyobb fényerőt amit nem szeretnénk. Kerestem a készülék saját leírásában erre utaló megoldást de nem találtam. Tudnának információt adni a probléma megoldására?
Köszönettel:
Kakuk Gyula
#86 - Tályai Péter / ANRO
2018/08/27, 11:27
Tisztelt Kakuk Gyula!

Ilyen jellegű hibával még nem találkoztunk. Amennyiben lehetősége adódik rá, kérem ellenőrizze, hogy nem zavarja-e esetleg más eszköz a rádiós kapcsolatot, illetve nincs-e például beragadva a távirányító gombja. Ha nem jár sikerrel, akkor küldje vissza a terméket és a garancia keretein belül orvosoljuk a problémát.

Remélem tudtam segíteni!
#87 - Kakuk Gyula
2018/08/27, 14:08
Kedves Péter,

Köszönöm válaszukat! Este ellenőrzöm még egyszer. Egyébként más rádiós eszköz nincs a lakásban. Ha jól emlékszem a távirányító csak érintőgombos, nem tudnak a gombjai beragadni. Sikertelenség esetén, holnap hívom Önöket.
Köszönettel:
Kakuk Gyula
#88 - Vida Márk
2019/04/20, 12:20
Tiszteletem!
Olyan kérdésem lenne hogy adott egy szabályozható meleg fehér led szallag ami 12.5w/m. 20 méter (250w) led szallag lesz feltéve alu profilba. A kérdésem az lenne hogy meglehetne oldani a fényerő szabályzást gond nélkül egy távirányítós dimmerrel vagy mindenféle képpen kéne jelerősítőt használni? A válaszukat előre is köszönöm!
#89 - ANRO Épületdíszítés Kft.
2019/04/24, 15:22
Tisztelt Vida Márk!

Nagyobb teljesítményű LED szalagok működését jelerősítő segítségével oldható meg.
Illetve két csoport zóna vezérlő segítségével.
Kettő csoportzóna vezérlőt egy zónára kell tanítani, mely csoportzóna távirányító segítségével vezérelhető lesz.

Bízom benne, hogy tudtunk Önnek segíteni!
#90 - Csontos Ákos
2020/03/28, 15:17
Tisztelt Tályai Gábor!

Távirányítós dimmerrel kapcsolatban szeretném a segítségét kérni. Egyszínű, kb 3x1 méter hosszúságú LED szalag került a konyhapultunkba beépítésre. A világítás kb. 20-25 percig szépen üzemel, aztán elkezd le-fel kapcsolgatni szabályos, kb. 10 másodperces periódusokban. Mi okozhatja ezt a jelenséget Ön szerint?
Válaszát előre is nagyon köszönöm!

Üdvözlettel

Csontos Ákos
#91 - ANRO Épületdíszítés Kft.
2020/03/30, 13:41
Tisztelt Csontos Ákos!

A LED szalagnál tapasztalt hibajelenséget valószínűleg a meghibásodott dimmer okozhatja.
Amennyiben nálunk vásárolta a fényerőszabályzót, úgy garanciális ügyintézés keretein belül ki tudjuk Önnek cserélni a hibás terméket, melynek a menetéről a következőkben tud részletesebb tájékoztatást kapni.

A hibás terméket garancia keretein belül tudjuk cserélni, ehhez vissza kell kérnünk a terméket, hogy bevizsgáljuk.
Kérjük, küldje vissza címünkre (4220, Hajdúböszörmény, Almássy Márton utca 1/A ) a terméket és kitöltve mellékelje a Garancia hivatkozáson keresztül elérhető oldalon található hibabejelentő lapot.
https://www.anrodiszlec.hu/article_info.php/articles_id/139#garancia-szavatossag

A postázás díját Önnek kell megfizetnie, ugyanakkor amennyiben a hibajelenség a bevizsgálást követően beigazolódik, a csereterméket postázzuk Önnek.

Együttműködését köszönjük!

Üdvözlettel, Tóth Viktor
#92 - Hírös Futár Kft.
2021/05/16, 13:19
Tisztelt ANRO!
Önöktől vásároltam már sokadik alkalommal termékeket, soha semmi gond nem volt velük, azért gondolom, hogy valamit elrontottam. A következő hibába futottam bele: LED szalag beltéri 3528-120 (17 méter), LED szalag dimmer (12-24V DC) - rádiós távirányítóval - 96 W, Jelerősítő RGB LED szalaghoz (360/720W) elemekből építettem rejtett világítást. Az első 5m-es szalag rákötése után tökéletesen működött, - kapcsol, szabályoz -, viszont a második már nem világított. Forrasztva, párhuzamosan kötöttem. Ha az elsőt lekötöm, akkor világít a második (ami eddig nem), ha visszakötöm, akkor is csak a második világít. Probléma e, hogy minden szalagot a jelerősítő után kötöttem, a vezérlő után csak az erősítő van kötve.
Tisztelettel várom válaszukat.
Surányi Csaba
#93 - ANRO Épületdíszítés Kft.
2021/05/17, 15:31
Tisztelt Surányi Csaba !

Köszönjük kérdését!

Teszteltük pontosan ugyanazokkal a termékekkel mint az Ön rendelésében szerepelt, nekünk probléma nélkül működött.
Bővebb tájékoztatás, esetleges szerelési módszereket készséggel adunk Önnek, csak egy fogalmazott e-mail szükséges az info@anro.hu-ra., és mi felvesszük Önnek a kapcsolatot.

Üdvözlettel: ANRO Épületdíszítés Kft.
#94 - Merza Román
2022/01/17, 18:26
Tisztelt ANRO!

Minden LED szalag dimmelhető?
Meglévő, más által beépített szalag fényereje erős. Biztosan elegendő szabályzót vennem, vagy elképzelhető, hogy a LED szalag nem dimmelhető.

Köszönöm
hallgatag
#95 - ANRO Épületdíszítés Kft.
2022/01/18, 09:18
Köszönjük kérdését!

A LED szalagnak nem kell hogy dimmelhető legyen, ezt a feladatot a fényerőszabályzó fogja megoldani. Amire figyelni kell a szabályozó teljesítmény maximuma az adott feszültségen ( 12-24 volt).
Ehhez tudni kell a LED szalag méterenkénti teljesítményét illetve a rákötött fogyasztó összteljesítményét.. Ha ez az érték a szabályzó maximuma alatt van, gond nélkül működni fog a rendszer.

Bízom benne, hogy tudtam segíteni!

ANRO Épületdíszítés Kft. ügyfélszolgálat csapata
#96 - István
2023/01/04, 23:22
Tisztelt Anro!

Szeretnék bútorba szerelhető LED kapcsolót. A táp nem dimmelhető, de az általam kinézett kapcsoló igen. Okozhat ez gondot vagy ilyenkor a dimmelés funkció nem működik, csak a ki-/bekapcsolás?

Köszönöm!

István
#97 - ANRO Épületdíszítés Kft.
2023/01/05, 08:01
Kedves István,

Köszönjük kérdését!

Ebben az esetben a dimmelés a tápegység után történik, így nincs szükség dimmelhető tápegységre.
Az említett led kapcsoló a ki/ bekapcsoláson felül a dimmelés is működni fog.

Bízom benne, hogy tudtam Önnek segíteni!

ANRO Épületdíszítés Kft. ügyfélszolgálat csapata
#98 - Váczi Zoltán
2023/01/15, 13:15
Tisztelt Anro!

Vásároltam önöktől:
- SkyDance V1 fényerőszabályzó (8A/csatorna)
- SD R1 fényerőszabályzó távirányító
- ANRO LED Jelerősítő (LED dimmerhez) 1 csatornás 25A

Meglévő:
- Optonica LED tápegység – fém házas, ipari, (12V / 250W / 20A)
- LED szalag 5730-120 (12V) (20W / m) természetes fehér – (6 m összesen)

12V-os tápegységről üzemel „6m” led szalag (5730-120).
Tökéletesen üzemel hosszabb távon is ez a két egység, de szeretném fényerő szabályozni is.
A 3db vásárolt eszköz bekötésre került, mivel a fényerő szabályzó nem képes 12A vezérlésre, így bekötésre került a jelerősítő hozzá.
Tápegység > Fényerőszabályzó > Jelerősítő > LED

A hiba fényerő szabályozáskor jelentkezik (25% / 50% / 75%) –on „ZÚG / SÍPOL” a tápegység, de 100% on működik rendesen, nem zúg / sípol.

Mi okozhatja ezt a problémát, hogy sípol a tápegység (zavaró, kellemetlen hangon)?
Vagy esetleg a fényerő szabályzó adhat ki ilyen hangot?
Sajnos most így kikötésre került a fényerő szabályzás.

Válaszukat előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
Zoltán
#99 - ANRO Épületdíszítés Kft.
2023/01/16, 09:37
Tisztelt Váczi Zoltán!

Sajnáljuk a felmerült kellemetlenséget!

A sípoló hangot a tápegység szokta kiadni dimmelés hatására!
Sajnos a sípolás egy ismert probléma, melyre 100%-os megoldás jelenleg nincsen.
Megoldás a tápegység cseréje lehet egy másik típusra, azonban ez sem garantálja a zajtalan működést.
Vagy esetleg az alulméretezett tápegység miatt is tapasztalhatunk hasonló sípoló hangot.
ilyen esetben általában a zárt, IP védett tápegységek használatát ajánljuk, ezeknél a tápegységeknél ritkábban fordul elő ez a jelenség.
Ha a sípolás meglehetősen hangos, természetesen a tápegységeket visszaküldheti cégünknek, és esetleg helyettük érdemes a fent említett típusokból választani.

Bízunk benne, hogy tudtunk Önnek segíteni!

Üdvözlettel: Az Anro csapata

Új vélemény, értékelés írása

19 év szakmai tapasztalat
869.000+ elégedett vásárló
437.100+ raktáron lévő termék
218.800+ nagyfelbontású termékfotó
Bizalommal vásárolhat

Jogszabályoknak megfelelő, ISO minősített, megbízható webáruház!

Karbonsemlegesség 2023-ra! Ország Boltja 2021 - minőségi díj II. helyezett Árukereső.hu Opten "A" minősítés - stabil, kiegyensúlyozott gazdálkodású cég Itt biztonságosan vásárolhat! - Net-Jog által ellenőrízve ISO 9001:2009 - elkötelezettség a minőség mellett

SimplePay - Mastercard - Maestro - Visa - Visa Electron

A termék a kosárba került! Kosár

Asztali nézet megjelenítése